|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۳۰۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
پومپئو مصمم است که رئیس اش را فریب بدهد و این همان کاری بود که جان بولتون به مدت یکسال انجام می داد. ما هیچ عجله ای برای اعتراف آمریکا به شکست نداریم. آنها می توانند تا هر زمان که مایل باشند، به مسیر اشتباه ادامه بدهند، امریکا را منزوی کنند و هزینه آن را در معادالت جهانی بپردازند.

سخنگوی دولت سخنگوی دولت برنامه حزب دموکرات امریکا در انتخابات را یک گام کوچک ولی مثبت در شناخت واقعیت های ایرانا برشمرد که اما هنوز جاه طلبانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛علی ربیعی با برگزاری مکتوب نشست خبری این هفته به دلیل مثبت شدن تست کرونای خود در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی وی از برنامه حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات پیشرو ریاست جمهوری این کشور، اظهار کرد: متاسفانه دولت آمریکا مدت هاست که شنوایایی و بینایی خود را از دست داده و نه قادر به شنیدن نظر کارشناسان آمریکایی است و نه می تواند واقعیت های ایران را ببینید.

وی افزود: با هر معیاری، سیاست فشار حداکثری شکست خورده و وزیر امور خارجه آمریکا همچنان در حال ارائه اطلاعات غلط به رئیس جمهور آمریکاست. پومپئو مصمم است که رئیس اش را فریب بدهد و این همان کاری بود که جان بولتون به مدت یکسال انجام می داد. ما هیچ عجله ای برای اعتراف آمریکا به شکست نداریم. آنها می توانند تا هر زمان که مایل باشند، به مسیر اشتباه ادامه بدهند، امریکا را منزوی کنند و هزینه آن را در معادالت جهانی بپردازند.

سخنگوی دولت با اشاره به برنامه حزب دموکرات در انتخابات اظهار کرد: اعتقاد داریم که یک گام کوچک ولی مثبت در شناخت واقعیت های ایران است اما هنوز جاه طلبانه است. در مجموع، ما اهمیتی به جملاتی که بر روی کاغذ نقش می بندند، نمی دهیم و منتظر گام های عملی هستیم که هدف از آن تصحیح و جبران اشتباهات گذشته است.

ربیعی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اشتیاقی برای توجه به سیاست های حزبی و داخلی در آمریکا ندارد. ما آمریکا را به عنوان کشور که صرف نظر از احزابی که دولت تشکیل می دهند، می بینیم؛ کشوری که مسئولیت های بین المللی دارد و باید به تعهداتش پایبند باشد و مانند یک کشور عادی و عضوی از جامعه بین المللی رفتار کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی تاکید کرد: موضوع واگذاری شرکت هپکو به تامین اجتماعی با چند هدف صورت گرفته است. دولت مکلف است در اجرای بند " و " تبصره " 2" قانون بودجه سال 99 کل کشور و همچنین ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه " نسبت به تادیه بدهی های حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی از محل واگذاری سهام قابل واگذاری دولت در قالب قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و اصالحات بعدی آن اقدام نماید"

سخنگوی دولت افزود: مجموعه واگذاری سهام ها به نحوی صورت گرفت که سازمان تامین اجتماعی وارد بنگاهداری جدید نشده و بیشتر به امر سهامداری بپردازد. خوشبختانه با این اقدام زمینه همسان سازی مستمری حقوق بازنشستگان نیز صورت گرفت.

ربیعی اظهار کرد: در میان این واگذاری ها مجموعا 55 درصد از سهام شرکت هپکو ، جمعا به ارزش تقریبی 320 هزار میلیارد ریال به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

وی با بیان اینکه واگذاری علاوه بر اینکه بر اساس ماده قانونی ذکر شده صورت گرفته از جنبه دیگری نشانگر نگاه حامیانه دولت به کارگران عزیز هپکو بوده است، تصریح کرد:در جلسات متعددی که خود من با تشکل های مختلف هپکو و تعدادی از کارگران در طول سالهای قبل داشتم نگرانی از تعطیل شدن کارخانه در میان آنها وجود داشت و به نحوی خواستار یک مدیریت باثبات که بتواند مدتی با نگاه سازنده برای سرپا نگه داشتن هپکو برنامه ریزی نماید، بودم. این وعده از آن روز به کارگران داده شد.

ربیعی یادآور شد: مدتی هم کارخانه در اختیار هیات سه نفره قرار گرفت. بنابراین جهت‌گیری دولت، احترام به دلشوره کارگران و امکان سرمایه گذاری برای بازسازی، سرپانگه‌داشتن و به روز کردن این کارخانه است تا امکان تصمیم‌گیری اطمینان بخش برای مدیریت آن فراهم شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین