|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۳۰۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت موارد بروز و فوتی ناشی از کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: ۲۳۵ بیمار در شبانه روز گذشته جان باختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید.

به گفته لاری، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید.

وی اعلام کرد: خوشبختانه تا کنون ۲۵۷ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

لاری افزود: ۳۹۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون دو میلیون و ۳۸۰ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی همچنین در تشریح استان های در وضعیت قرمز گفت: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری ادامه داد: همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با بیان اینکه سه استان به استانهای قرمز کشور اضافه شده است، افزود: در حال حاضر ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در شرایط هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت تهران گفت: تهران به عنوان پرجمعیت ترین و پرترددترین استان کشور برای اولین بار بعد از خیز اول بیماری در وضعیت قرمز قرار گفت که امیدواریم اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکلها جدی تر تلقی شود.

لاری ادامه داد: تعداد موارد بستری روزانه در کشور به دوران اوج پیک بیماری در اسفند نزدیک شده است و وضعیت شیوع بیماری در کشور و جهان رو به افزایش و نگران کننده است؛ به طوری که بیش از ۱۶ میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شده اند و حدود ۶۴۰ هزار نفر نیز به دلیل این بیماری جان باخته اند.

وی تاکید کرد: همه گیری در جهان چنان در شتاب است که شش هفته گذشته تعداد کل موارد ابتلا دو برابر شده است. اساسی ترین عامل برای جلوگیری از انتشار ویروس عزم و اراده ما در تصمیم گیری برای حفظ سلامت خود و هم نوعانمان در برابر بیماری است.

وی گفت: اگر کشوری در کنترل این بیماری موفق بوده، این موفقیت مرهون همکاری مردرم در رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است. بنابراین خواهش ما آن است که با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، شستن مرتب دستها و استفاده از ماسک برای همه سنین، حافظ سلامتی خود و خانواده هایتان در برابر بیماری باشید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین