|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۰۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

یک نشریه انگلیسی گزارش داد، نخست وزیر این کشور به شدت مایل به باختن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا و پیروزی جو بایدن در این انتخابات است.


به گزارش ایسنا، بر اساس یک گزارش نشریه ساندی تایمز، دولت انگلیس به صورت خصوصی موضعش این بوده که بسیار مایل به باختن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا و روی کار آمدن جو بایدن در ریاست جمهوری به جای ترامپ است.

 

منابعی در دولت انگلیس به ساندی تایمز گفتند، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با پیش بینی اینکه بایدن به صورت بالقوه پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است تلاش کرده از دولت ترامپ فاصله بگیرد.

 

گزارش شده که دولت جانسون برنامه‌اش برای امضای یک توافق تجاری با ترامپ در سال جاری میلادی را کنار گذاشته و گفته نمیخواهد تحت فشار و اجبار رئیس جمهور آمریکا چنین توافقی را امضا کند.

 

یک دیپلمات انگلیسی به بیزینس اینسایدر عنوان کرد که پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به "فساد منفعت طلبانه" دوره ترامپ پایان می‌دهد.

 

این در حالی است که معمولا دولت بوریس جانسون به طور علنی یک هم‌پیمان بین‌المللی نزدیک ترامپ محسوب می‌شده است.

 

یک وزیر دولت جانسون به خبرنگار ساندی تایمز عنوان کرد: اگر ترامپ در انتخابات آمریکا پیروز نشود مسائل خیلی آسانتر خواهند شد.

 

برخی مقامهای انگلیسی همچنین نسبت به پیروزی بایدن اظهار امیدواری کردند.

 

یک دیپلمات ارشد انگلیسی که نامش را فاش نکرد به بیزینس اینسایدر تصریح کرد: اگر بایدن در انتخابات پیروز شود خیلی چیزها تغییر خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: فساد منفعت طلبانه خانواده ترامپ و جنبه‌های خودشیفته زننده رفتار او با روی کار آمدن یک رئیس جمهور متفاوت از بین خواهند رفت.

 

با این حال بایدن و جانسون هم‌پیمان یکدیگر به حساب نمی‌آیند. رقیب دموکرات ترامپ با پروژه بریگزیت جانسون مخالفت کرده و بر اساس گزارش‌ها این نخست وزیر انگلیس را "کلون" ترامپ خوانده بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین