|
|
امروز: دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۳۰۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

مدیرعامل شرکت متروی تهران، از رونمایی و راه اندازی سامانه آنلاین تامین کنندگان تایید شده مترو (سامانه AVL) خبر داد و گفت: راه اندازی این سامانه ضمن کمک به جلوگیری خروج ارز از کشور منجر به کاهش زمان بهره برداری از ایستگاه های مترو می شود.

به گزارش ایسنا، علی امام از رونمایی و راه اندازی سامانه آنلاین تامین کنندگان تایید شده مترو (سامانه AVL) خبر داد و عنوان کرد: راه اندازی این سامانه منجر به کاهش زمان تأمین، نصب و راه اندازی تجهیزات و در نتیجه کاهش زمان بهره برداری از ایستگاه های مترو خواهد شد؛ همچنین از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیمانکاران و مشاورین داخلی کشورمان دارای توانمندی و تجربیات قابل توجهی در حوزه اقدامات اجرایی سازه و سیویل هستند  و به همین دلیل معمولا اقدامات این حوزه با کمترین قیمت و به موقع در متروی تهران انجام می شود.

امام افزود: اما تامین تجهیزات برقی، مکانیکی و پنوماتیک (استفاده از انرژی باد در امور صنعتی) به علت وابستگی به خارج از کشور معمولا با تأخیر زمانی و خروج مقادیر بسیار زیاد ارز از کشور مواجه است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان داخلی توان تامین بخشی از تجهیزات را دارند، افزود: اما به دلایل مختلف از جمله تحریم ها، شرکت های داخلی نمی توانند تأییدیه های لازم را برای تجهیزات ساخت داخل تهیه کنند. حتی اگر بتوانند تأییدیه‌های لازم را دریافت کنند هزینه نهایی آن کالاها افزایش می یابد.

امام در ادامه افزود: راه اندازی سامانه AVL بستری را فراهم کرده است تا از آن دسته از تأمین کنندگان داخلی که قصد دارند برای تولیدات خود استانداردهای لازم را به دست بیاورند، پشتیبانی صورت گیرد. در نتیجه این سامانه، فضایی برای رقابت تولیدات داخلی و خارجی است.


شفاف سازی و پرهیز از وابستگی به خارج از کشور


امام با اشاره به شفاف سازی و پرهیز از وابستگی به خارج از کشور به عنوان دو پیامد مثبت راه اندازی این سامانه تاکید کرد: سیاست گذاری متمرکز، تأمین کالا و تجهیزات به صورت غیر متمرکز، تسری قوانین و آیین نامه های مصوب و نیز افزایش سرعت تصمیم گیری و اجرا، از دیگر پیامدهای مثبت راه اندازی سامانه AVL است.

او با اشاره به اینکه سامانه آنلاین تأمین کنندگان تأیید شده مترو به صورت جداگانه و آنلاین برای هر پروژه تمام استانداردها، الزامات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز را درج می کند، اظهار کرد: تأمین کنندگانی که توان تأمین تجهیزات و استانداردهای مورد نظر را دارند اعلام آمادگی کرده و با ارائه مستندات خود تأییدیه‌های مورد نظر را در کمترین زمان دریافت می کند. همچنین شرکت‌هایی که به مرور استانداردهای مورد نظر خود را از دست می‌دهند از سامانه خارج می شوند و تا زمانی که استانداردهای لازم را به دست نیاورده باشند در سامانه وارد نخواهند شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به این که تأیید استاندارد تجهیزات تولیدی شرکت های داخلی فرآیندی مستمر است، عنوان کرد: به همین دلیل یک نقشه راه برای موفقیت این سامانه تدوین شده تا ادامه فعالیت آن بر اساس این نقشه انجام شود.

 اودر ادامه خاطر نشان کرد: درنتیجه علاوه بر پیامدهای مثبتی که راه اندازی این سامانه برای متروی تهران دارد، سایر اعضای اتحادیه شرکتهای قطار شهری کشورکه در حال رسیدن به فاز تأمین و نصب تجهیزات هستند نیز از وجود آن بهره مند خواهند شد؛ زیرا این سامانه می تواند با مشارکت اتحادیه قطارهای شهری کشور نقش ارزنده ای در توسعه صنعت مترو داشته باشد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به این که فیلدها و اطلاعات مد نظر شرکت مترو برای راه اندازی این سامانه بر روی «سامانه تأمین کنندگان و ارائه دهندگان خدمات شهرداری تهران» بارگذاری شده است، گفت: با توجه به اینکه این سامانه از قبل طراحی شده و از نظر زمان و هزینه برای شرکت مترو اجرای سامانه تأمین کنندگان تأیید شده آنلاین مترو بسیار به صرفه بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، متقاضیان جهت مراجعه به این سامانه در ابتدا باید با گذراندن مراحل ثبت نام در سامانه my.tehran.ir و دریافت نام کاربری و رمز عبور به آدرس providers.tehran.ir مراجعه کرده و مراحل سه گانه خوداظهار عمومی، فنی و مالی را جهت ثبت در سامانه AVL انجام دهند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین