|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۳۰۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که تلاش برای تعرض تروریستی به هواپیمای مسافربری ایرانی را به شدت محکوم می کنیم.

این جنبش تاکید کرد: این حادثه تروریستی نشان دهنده اهداف خصمانه آمریکا و نقش این کشور در تهدید امنیت منطقه است.

جنبش جهاد اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران حق دارد هرگونه اقدامی برای پاسخ به این تعرض تروریستی را اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا، شامگاه پنجشنبه پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد بیروت به دلیل حرکت خطرناک و تهدیدآمیز دو جنگنده بر فراز آسمان سوریه مجبور به کاهش سریع ارتفاع شد که در این بین برخی مسافران این پرواز آسیب دیدند.

مسئولان آمریکایی تایید کردند که جنگنده‌ای که در مسیر پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت کرده بود، آمریکایی بوده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول آمریکایی اعلام کرد که یک جنگنده اف15 این کشور دست به چنین کار غیر قانونی و خطرناکی زده است.

رویترز نوشت: یک جنگنده اف15 آمریکایی در مسیر دید هواپیمای مسافربری ایرانی قرار گرفته اما این اقدام در فاصله ایمن انجام شده است.

همچنین «بیل اوربان» سخنگوی فرماندهی مرکزی تروریستی آمریکا در این باره مدعی شد: یک جنگنده اف-۱۵ در ماموریت هوایی همیشگی خود بر فراز پایگاه التنف در سوریه اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران کرد و این اقدام در فاصله‌ای ایمن با هواپیما انجام شد و خلبان جنگنده پس از اطمینان از آن هواپیما فاصله گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین