کد خبر: ۲۹۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶

ونزوئلا تحریم‌های جدید آمریکا علیه رئیس دیوان عالی این کشور و متهم کردن او به "قبول رشوه" و سوءاستفاده از پستش برای دستیابی به دستاوردهای شخصی را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم،  خوزه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا امروز در بیانیه‌ای "تدابیر غیرقانونی و ظالمانه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ملت بولیواری و موسسات قانون اساسی" را محکوم کرد.

او اظهارات واشنگتن درباره "اتهامات دروغین" که شامل تعیین پنج میلیون دلار جایزه می‌شود را مثل "گاوچران‌های غرب وحشی" توصیف کرد که احترامی به دیوان عالی و رئیس آن نمی‌گذارد.

وزیر خارجه ونزوئلا اضافه کرد: کشور "تعقیب افراطی نخبگان حاکم آمریکا علیه ونزوئلا و شخصیت‌های برجسته براساس ادعاهای جعلی" را محکوم می‌کند.

وی اشاره کرد، این خصومت جدید به پرونده‌ علیه مسؤولان آمریکایی افزوده می‌شود که ونزوئلا در دیوان کیفری بین‌المللی باز کرده است.

این پاسخ ونزوئلا چند ساعت پس از آن است که وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده علیه "مایکل خوزه مورنو پرز"، رئیس دیوان عالی ونزوئلا، تحریم‌هایی وضع و برای اطلاعاتی که به دستگیری او بینجامد، پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین