|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۹۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

پس از دادگاهی شدن نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد، وزیر بهداشت سابق این رژیم نیز به اتهام فساد و سوء استفاده از مناصب دولتی برای اهداف شخصی غیر قانونی تحت بازجویی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ اسرائیل اعلام کرد، پلیس تحقیقات خود را از یعقوب لیتسمان، وزیر سابق بهداشت و وزیر فعلی مسکن رژیم صهیونیستی به اتهام فساد و سوء استفاده از پست دولتی تکمیل کرد.

طبق گزارش این شبکه، لیتسمان در دو پرونده متهم است. نخست پرونده  شهروند استرالیایی - اسرائیلی "ملکا لیفر" است. لیتسمان تلاش کرده از نفوذ خود برای تغییر نظر روانپزشکانی که لیفر محکوم به تجاوز جنسی به دانش آموزان دختر در مدرسه حریدیه در استرالیا را معاینه کردند، استفاده کند.

لیفر که هم اکنون ۵۲ سال دارد در سال ۲۰۰۸ بعد از آنکه در استرالیا متهم به سوءاستفاده جنسی از کودکان در زمان کار به عنوان یک معلم و ناظم در یک مدرسه یهودی ارتودکس افراطی در ملبورن شد از این کشور فرار کرده و به اراضی اشغالی گریخت.

استرالیا در سال ۲۰۱۴ خواستار استرداد او به سبب ۷۴ مورد اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان شده و پس از آن دادگاه اسرائیل نیز برای او یک سری جلسات دادرسی برگزار کرد.

شبکه ۱۳ اسرائیل اعلام کرد، لیتسمان تلاش کرده از سمت خود به عنوان وزیر بهداشت در آن دوره برای تبرئه لیفر سوءاستفاده کند. حال آنکه خود لیتسمان از خاخام های بزرگ حریدی ها (بنیادگذاران شاخه یهودیت ارتدکس) در اراضی اشغالی محسوب می شود.

اما پرونده دوم، موسوم به "پرونده خانه اسرائیل" است، لیتسمان در زمان تصدی وزارت بهداشت از کارمندان این وزارتخانه خواسته است برای یکی از نزدیکان خود که به دلایل بهداشتی رستورانش پلمب شده، مجوز فک پلمب صادر کنند.

گفتنی است دادستان کل رژیم صهیونیستی قصد دارد لیتسمان را درخصوص این دو پرونده به دادگاه بخواند.

مسوولان مطلع از تحقیقات گفتند، پرونده های وزیر سابق بهداشت خیلی پیچیده است.

انتهای پیام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین