کد خبر: ۲۹۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
وزیر خارجه فلسطین در کنفرانس خبری با همتای مصری اعلام کرد، سفر وزیر خارجه مصر به نمایندگی از رئیس‌جمهوری این کشور در شرایط کنونی فلسطین دارای اهمیت ویژه بوده و بر موضع تاریخی و عربی مصر در حمایت از مساله فلسطین تاکید می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری معا، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در این دیدار تصریح کرد: شکری آنچه عبدالفتاح سیسی روز گذشته مطرح کرد مورد تاکید قرار داد و آمادگی این کشور برای هرگونه کمک برای مقابله با طرح الحاق را بیان کرد.

او از تلاش‌های مصر برای یاری به مقابله با طرح الحاق تقدیر کرد و گفت: با رهبری مصر برادر برای ممانعت از الحاق تلاش می‌کنیم.

المالکی افزود: بر هماهنگی تلاش‌ها و پیگیری‌ها تا دستیابی به منع الحاق و ایجاد فضای مناسب برای بازگشت به مذاکرات طبق قوانین بین‌المللی تاکید کردیم.

وزیر خارجه مصر نیز گفت: در چارچوب مناسب و طبق قوانین بین‌المللی و طرح صلح عربی برای ازسرگیری روند سیاسی و احیای مذاکرات تلاش می‌کنیم تا به راه حل دو کشوری برسیم.

او بر حمایت مصر از رهبری فلسطین و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد و افزود، چالش‌هاش فرا روی مساله فلسطین بسیارند و ما مخالفت خود را با اقدامات یک‌جانبه علیه روند سیاسی اعلام کرده‌ایم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین