|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۹۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

معاون دفتر رئیس جمهور از صدا و سیما به دلیل پخش مصاحبه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و طرح ادعایی از سوی این نماینده درباره قرارداد همکاری ۲۵ ساله ایران و چین انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«‏ورای واکنش هیأت نظارت به اظهارات احمدی بیغش، پرسش مهمی نیز متوجه ‎صداوسیما ست؛ چه کسی و با چه توجیهی مجوز پخش چنین اظهارات بی‌پایه و غیرمسؤولانه‌ای درحوزه‌ی ‎امنیت ملی را آن‌هم در برنامه‌ای غیر زنده صادر کرده؟ امید که سودای تسویه حساب سیاسی از وفاداری به منافع ملی پیشی نگرفته باشد.»

به گزارش ایسنا، در مصاحبه‌ای که از محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رسانه ملی پخش شد، این نماینده مدعی شده بود که واگذاری اختیار تام جزایری در جنوب کشور به چینی ها از مفاد قرارداد همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، بوده و حرکت‌های مردم و مجلس جلوی این واگذاری را گرفته است.

به دنبال انتشار اظهارات این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در فضای مجازی و واکنش ها به این مساله بیغش در گفت‌وگویی دیگر با یکی از رسانه‌ها با بیان اینکه «بنده به هیچ عنوان در مصاحبه تلویزیونی خود موضوع واگذاری جزایر ایران به چینی‌ها را مطرح نکرده‌ام»، اظهار کرد: بنده به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم که یک واگذاری در حال شکل گرفتن بوده و طرح این موضوع بیشتر شبیه به یک «دیوانگی» است؛ اگر در مصاحبه اخیر خود نیز به این اشاره کرده باشم، حتما یک خلط کلامی در بیان من رخ داده است.

پیش از معزی، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور نیز با انتقاد از ادعای یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره قرارداد همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خواست تا پیش از طرح شکایت دولت و شورای عالی امنیت ملی، میزان صحت ادعای این نماینده و تبعات آن را مورد رسیدگی قرار دهد.

در همین زمینه روابط عمومی وزارت امور خارجه نیز اظهارات نماینده مردم شازند در مجلس را از اساس کذب خواند و تکرار اینگونه ادعاها را ضربه شدید به منافع ملی جمهوری اسلامی ایران دانست. این وزارت خانه همچنین از هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به اینگونه موارد رسیدگی شایسته داشته باشد.

محمدسعید احدیان دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس نیز واگذاری جزایر ایرانی به طرف خارجی را دروغ محض دانست و خواستار پاسخگویی نماینده شازند در مورد طرح این موضوع شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین