کد خبر: ۲۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
با تغییرات جوی و بارش باران شدید در جلگه، ارتفاعات منطقه دیلمان در گیلان نیز سفیدپوش شده است.
پیش بینی بارش ها در استان ها
مطابق نقشه سازمان هواشناسی ، به استثنای بخش هایی از جنوب کشور، بارش در بقیه مناطق درحد طبیعی دوره آماری پیش بینی شده است. انتظار می رود ، بارش کشور در دوره آذر، دی و بهمن امسال در حد طبیعی باشد ، اما در مناطقی از جنوب کشور بارش ها طبیعی تا متمایل به کمتر از نرمال خواهد بود.

 گروه ایران زمین  بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در برخی از استان‌ها در چند روز گذشته خساراتی را به بار آورد، به طوری که در 4 استان مازندران، گیلان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تعدادی از هموطنان دچار سیل‌زدگی شدند. همچنین مرد 35ساله‌ای نیز در گیلان بر اثر سقوط در آب غرق شد و در رامسر هم یک زن بر اثر سقوط به کانال آب جان خود را از دست داد و در خوزستان نیز صاعقه، جوان ایذه‌ای را دچار مرگ مغزی کرد.
 ارتفاعات دیلمان سفید پوش شد
با تغییرات جوی و بارش باران شدید در جلگه، ارتفاعات منطقه دیلمان در گیلان نیز سفیدپوش شده است.
مهدی کوثری، کارشناس هواشناسی گیلان در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت هوای این استان گفت: آسمان بیشتر شهرهای گیلان ابری و بارانی و در ارتفاعات بارش برف است.
وی از استقرار توده هوای سرد در نواحی دریای خزر خبر داد و افزود: امروز چهارشنبه هوای گیلان ابری همراه با بارندگی است در اواخر وقت با کاهش ناپایداری مواجه می‌شویم. همچنین امروز دریا برای هرگونه فعالیت دریانوردی نامناسب است.
 مرگ یک زن بر اثر سقوط در کانال آب
یک زن 34 ساله در رامسر بر اثر سقوط به کانال آب جان خود را از دست داد. این حادثه ناگوار به دلیل ظرفیت کم کانال‌های آب دراین شهرستان که با بارندگی‌های شدید سرریز می‌شود، اتفاق افتاد. لیلا حلاجیان، کارمند اداره دارایی شهرستان رامسر صبح روز دوشنبه به خاطر افتادن در کانال آب جان خود را از دست داد.
حسین سروری، فرماندار رامسر هم در گفت‌و‌گو با فارس، از بارش180میلیمتری باران در چند روز گذشته در این شهر که در50 سال گذشته بی‌سابقه بوده خبر داد و گفت: این بارندگی موجب آبگرفتگی خیابان‌ها و بر حسب لزوم، تعطیلی برخی مدارس نیز شد.
 ۱۷۰ واحد مسکونی غرب مازندران دچار آبگرفتگی شدند
رستم زرودی، مدیرکل مدیریت بحران مازندران هم به آبگرفتگی ۱۷۰واحد مسکونی در غرب این استان اشاره کرد و گفت: عمده آبگرفتگی در حوزه شهرها و روستاهای جلگه‌ای غرب این استان بوده است. رستم زرودی در گفت‌و‌گو با مهر، با بیان اینکه در بالادست شاهد آبگرفتگی و بارندگی نبودیم افزود: بیشتر خسارت‌های آبگرفتگی، جزئی و در حد معیشتی ساکنان بوده است.
وی تصریح کرد: ۱۲۰ واحد مسکونی در رامسر و ۵۰واحد در شهرهای نشتارود و دیگر مناطق تنکابن هم دچار آبگرفتگی شدند
 تعطیلی برخی مدارس آذربایجان شرقی
جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم از تعطیلی برخی مدارس این استان براثر بارش برف در روز گذشته (سه‌شنبه) خبر داد. وی در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به اینکه با ورود سامانه جوی قوی به این استان و شروع بارش شدید برف در برخی شهرستان‌ها مدارس دیروز تعطیل بود، افزود: مدارس پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهرستان ورزقان به علت برودت شدید هوا و بارش برف و باران در نوبت صبح تعطیل شد. وی با بیان این مطلب که در دیگر بخش‌های این استان نیز بارش برف گزارش شده بود، ادامه داد: مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی در شهر خاروانا هم دیروز تعطیل بود.
 بارش باران در دیلم و تعطیلی مدارس
بارش شدید باران در دیلم واقع در استان بوشهر نیز موجب آبگرفتگی معابر و تعطیلی مدارس شیفت صبح این شهرستان در روز گذشته شد. به گزارش فارس، کاظم مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر در ارتباط با وضعیت بارندگی در این شهر، اظهار داشت: به دلیل آبگرفتگی شدید معابر در دیلم و برخی روستاها، تیم‌های امدادی از هلال احمر و راه و شهرسازی مشغول خدمت به مردم هستند تا مسیرهای آبگرفتگی را باز کنند.
 سیلاب پل ماچیان رودسر مرد 35 ساله را بلعید
مرد 35 ساله‌ای نیز در سیلاب پل آب‌نمای ماچیان رودسر در گیلان بر اثر سقوط در آب غرق شد. به گزارش فارس، به دلیل بارندگی شدید و وقوع سیل عصر روزدوشنبه گذشته پل آب‌نمای ماچیان رودسر به زیر آب رفت و مرد 35ساله را به دلیل سقوط در آب بلعید که تلاش برای یافتن جسد این مرد ادامه دارد. بارش باران که همچنان در نقاط مختلف گیلان ادامه دارد موجب بالا آمدن آب بسیاری از رودخانه‌ها از جمله ماچیان رودسر شد و خسارت‌هایی را به بار آورد. گفتنی است در جاده‌های گیلان در روز گذشته 40سانتیمتر برف باریده است.
 یاسوجی‌ها و نخستین برف پاییزی
مردم یاسوج هم نخستین برف پاییزی امسال را تجربه کردند.  بارش باران و برف در سراسر کهگیلویه و بویراحمد شور و نشاط تازه‌ای به مردم و کشاورزان این استان 4 فصل داده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، شدت بارش‌ها در گچساران و بهمئی قابل توجه بوده است، در بهمئی 30میلی متر باران بارید و در گچساران شدت بارش باعث آبگرفتگی برخی معابر و خیابان‌ها شده است.
 صاعقه، جوان ایذه‌ای را مرگ مغزی کرد
جوان ایذه‌ای بر اثر برخورد صاعقه دچار مرگ مغزی شد. در پی تغییرات جوی صاعقه‌های شدیدی در ایذه واقع در خوزستان رخ داده که طی آن یک جوان اهل روستای هلایجان در اثر برخورد صاعقه به مرگ مغزی مبتلا شده است. این جوان به دلیل نبود امکانات پزشکی در ایذه به اهواز منتقل شد. درهمین حال، فرمانداری اهواز هم از تعطیلی مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه این شهرستان در نوبت بعداز ظهر دیروز به دلیل بارندگی شدید خبر داد.
 برف و باران نیمه شرقی کشور را فرا می‌گیرد
با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق که از چند روز گذشته بخش‌هایی از نیمه غربی کشور را دربر گرفته بود، نیمه شرقی کشور هم از دیروز سه‌شنبه شاهد بارش برف و باران بود تا حدی که مدارس در تعدادی از استان‌ها تعطیل شد. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه سواحل شمالی کشور بویژه غرب دریای خزر با فعالیت بخش دیگری از این سامانه، بارش باران و در ارتفاعات آن بارش برف خواهند داشت، اظهار داشت: بارش برف شمال غرب و مناطق کوهستانی و مرتفع واقع در رشته کوه زاگرس و البرز را به طور گسترده‌ای در بر خواهد گرفت. به گفته وی، دریای خزر هم که از دیروز سه‌شنبه بویژه در سواحل گیلان به سبب وزش باد شدید طوفانی شده بود، از چهارشنبه شب بتدریج آرامتر خواهد شد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضع هوای تهران تصریح کرد: آسمان تهران امروز چهارشنبه نیمه ابری با بارش پراکنده بتدریج با کاهش ابر پیش‌بینی شده و حداقل و حداکثر دما در این روز به 2 و 10 درجه خواهد رسید.
 مسدود شدن جاده کندوان تا اطلاع ثانوی
جاده کندوان درمازندران به علت ریزش کوه تا اطلاع ثانوی مسدود شد. مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد، این جاده از ساعت 20/19 دقیقه  روز یکشنبه 2آذر به علت ریزش کوه تا اطلاع ثانوی مسدود و مسیر جایگزین جاده قدیم تعیین شده است. به گزارش ایسنا، مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور (جوی و ترافیکی) یا امداد‌رسانی احتمالی به هموطنان است.

منبع: ایران
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین