|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
در راستای حمایت از قطارهای حومه ای قیمت بلیت قطار در مسیرهای تهران–کرج از 1500 به 1000 تومان و تهران–ورامین از 2000 به 1500 تومان کاهش یافته است.
معاون بخش مسافری راه آهن از تخفیف 7 تا 20 درصدی قیمت بلیت قطار در مسیرهای مختلف در برخی از روزهای هفته توسط شرکت‌های مالک خبر داد و گفت: در روزهایی که پیک سفر کاهش می‌یابد مسافران می‌توانند بلیت را با نرخ‌های پایین‌تری خریداری کنند.

محمد راشدی از تعداد قطارهای حومه‌ای در مسیرهای مختلف شهری خبر داد و گفت: با توجه به حوادث بالای جاده‌ای، سیاست دولت و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تعداد قطارهای حومه ای امسال افزایش خواهد یافت. به طوری که تعداد قطارهای حومه ای در مسیر تهران-کرج از یک قطار به چهار قطار، تهران – قم به سه قطار و تهران-پیشوا به دو قطار افزایش یافته است.
 
معاون مسافری راه آهن، در ادامه از کاهش قیمت بلیت قطارهای حومه ای خبر داد و گفت: در راستای حمایت از قطارهای حومه ای قیمت بلیت قطار در مسیرهای تهران–کرج از 1500 به 1000 تومان و تهران–ورامین از 2000 به 1500 تومان کاهش یافته است.
 
معاون مسافری راه‌آهن با بیان این که ایستگاه‌های بین راهی هزینه‌هایی نظیر تعمیر و نگهداری، هزینه راه‌اندازی امکانات رفاهی، خدمات نماز‌خانه‌ای، هزینه نگهداری و تعمیر پله برقی، آسانسور و هزینه‌های توسعه و نگهداری دارد‌ ادامه داد: در این راستا رقم بسیار کمی به عنوان حق دسترسی دریافت شد‌، متوسط این رقم کمتر از 7 درصد است که به قیمت بلیت از مرداد ماه افزوده شده است.
 
وی با اعلام این که رقم هزینه‌های نگهداری شبکه و استفاده از خطوط ریلی بسیار بالاتر است ادامه داد: دولت در راستای حمایت از بخش مسافری _ ریلی به این بخش یارانه می‌دهد و تنها درصد بسیار پایینی بابت هزینه ایستگاهی و خدمات ایستگاهی دریافت می‌شود.
منبع: میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین