|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۲۹۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳

رهبر اپوزیسیون نیوزیلند بعد از کمتر از دو ماه سر کار بودن و دو ماه مانده به انتخابات سراسری استعفا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پرس اسوسییشن، "تاد مولر" در ماه مه و بعد از رهبری کودتایی که موجب سرنگونی "سایمون بریجز" شد، به مقام رهبری حزب ملی نیوزیلند رسید.

مولر ۶۷ ساله گفت: بر من واضح و مبرهن است که بهترین فرد برای رهبری اپوزیسیون و رهبری حزب ملی نیوزیلند، در این زمان بحرانی کشور نیستم.

وی تصریح کرد: این از هر زمان دیگری مهم‌تر است که حزب ملی نیوزیلند، دارای رهبری باشد که در نقش خود آسوده است.

رهبر اپوزیسیون نیوزیلند در این باره گفت: این نقش، آسیب جدی به من و خانواده‌ام وارد کرده و از جنبه سلامتی، غیرقابل دفاع است.

اخیراً حزب ملی نیوزیلند پس از علنی شدن نام یک سیاست‌مدار تازه‌کار که جزئیات خصوصی سلامت بیماران کووید ۱۹ این کشور را در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود، دچار رسوایی شد.

این اطلاعات توسط رئیس سابق حزب تهیه شده که آن‌ها را به طور محرمانه در مقام مدیر اجرایی سازمان هلیکوپتر نجات آوکلند، دریافت کرده است.

مولر بابت نحوه مدیریت این رسوایی مورد انتقاد گسترده قرار گرفته و صحت برخی ادعاهای او به چالش کشیده شده است.

نیوزیلند طی ۷۳ روز گذشته موردی از انتقال ویروس کرونا در جامعه نداشته و تاکنون نیز تنها ۲۲ مرگ ناشی از این بیماری ثبت شده است.

حزب ملی نیوزیلند به اعتبارنامه‌های پرقدرت تجاری مولر و ارتباطاتش با جامعه کشاورزی برای تحکیم پایه‌هایش چشم امید داشت اما نبود کاریزما در مولر، به ویژه در مقایسه با خانم "آردرن"- نخست‌وزیر نیوزیلند- باعث افت تعداد رأی‌هایش شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین