|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۹۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه ابتلا به کرونا در تهران، خراسان‌رضوی، مازندران و فارس صعودی‌تر شد، گفت: شرا‌یط در خوزستان و کرمانشاه رو به بهبودی است.

قاسم جان‌بابایی در سفر به استان بوشهر در گفتگو با تسنیم با تأکید بر مقابله همه‌جانبه با بیماری کرونا اظهار داشت: در استان‌هایی که به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر توجه و مراسم عروسی، ختم و دورهمی برگزار شده میزان شیوع و بیماران کرونایی آن‌ها افزایش یافته است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت استان‌ها در عرصه بیماری و شیوع کرونا متفاوت است افزود: استان‌هایی مانند تهران، خراسان رضوی، مازندران و فارس روند افزایشی و صعودی دارند و استان‌هایی مانند خوزستان، کردستان و کرمانشاه شرایط آن‌ها در عرصه بیماری و ویروس کرونا رو به بهبودی است.

وی از پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی اورژانس شهدای هسته‌ای بوشهر خبر داد و گفت: تلاش می‌شود این بیمارستان به‌عنوان مرکز درمانی کمک‌کننده به بیماران کرونایی تا مهرماه امسال و همزمان با آغاز فصل پاییز به بهره‌برداری برسد.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تأمین دارو و تجهیزات درمانی و بیمارستانی تصریح کرد: در حالی که امکان واردات تجهیزات درمانی و دارویی وجود ندارد شرکت‌های دانش‌بنیان وارد عرصه شدند و نقش خود را در تأمین امکانات مورد نیاز نشان دادند.

جان‌بابایی به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تأمین تجهیزات درمانی و تجهیزانی مقابله با کرونا گفت: در این راستا این شرکت‌ها ضمن تولید تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در ساخت دستگاه‌های اکسیژین‌ساز و ونتیلاتور نقش‌آفرینی کردند به‌گونه‌ای که وزارت بهداشت و درمان سفارش ساخت ۲۰۰۰ دستگاه ونتیلاتور به شرکت‌های دانش‌بنیان داده است که به‌تدریج تحویل می‌شود.

وی بیان کرد: تا آخر هفته جاری ۲۵ تخت ویژه بیمارستانی و تجهیزات اکسیژین‌ساز بیمارستان‌هایی که در استان بوشهر کمبود دارند تحویل می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین