|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۹۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از برگزاری با اشاره به برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در روز جمعه ۲۷ تیرماه گفت: این آزمون با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی ۹صبح روز جمعه برای ورودی پایه هفتم و در ساعت ۱۴ همان روز برای پایه دهم برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، فاطمه مهاجرانی افزود: در آزمون ورودی استعدادهای درخشان امسال ۳۳۵هزار نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۱۷ هزار و ۵۷۵ نفر تکمیل ظرفیت پایه دهم و مابقی برای ورود به پایه هفتم شرکت خواهند کرد. این آزمون با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی ۹صبح روز جمعه برای ورودی پایه هفتم و در ساعت ۱۴ همان روز برای پایه دهم برگزار خواهد شد.

وی درباره برگزاری آزمون استعدادهای درخشان باتوجه به تشدید شیوع کرونا در کشور گفت: سعی شده پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود لذا امیدواریم آزمون استعدادهای درخشان به خوبی برگزار شود. مدارس استعدادهای درخشان تنها از راه آزمون دانش آموز می گیرند لذا بدون برگزاری آزمون در پایه هفتم و دهم آسیب جدی این مدارس می بینند.

وی ادامه داد: پراکندگی شرکت کنندگان این آزمون در کشور زیاد است لذا تعداد دانش آموزان در هر حوزه زیاد نیست و تعداد حوزه‌ها افزایش داشته است به شکلی که در هرکلاس به همراه مراقب از ۳۳ دانش آموز به ۱۵ و حتی ۱۲ دانش آموز کاهش پیدا کرده است.

به گفته رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان همچنین دانش آموزان از سامانه سلامت به آدرس salamat.gov به صورت خوداظهاری می‌توانند تاییدیه سلامت دریافت می کنند و در روز آزمون آن را ارائه می‌کنند؛ این در حالیست که بی تردید پروتکل‌ها به صورت کامل رعایت خواهد شد.

مهاجرانی درخصوص تعیین تکلیف دانش آموزان مبتلا به کرونا و عدم شرکت در این آزمون نیز گفت: در این مقطع سال تحصیلی نمی‌توان کاری کرد؛ هیات امنا باید برای سال آینده تصمیم گیری کند که در قالب تکمیل ظرفیت در صورت تشدید موضوع و حاد شدن آن کاری کنند اما در حال حاضر تنها یک راه برای جذب و ورد به مدارس استعدادهای درخشان وجود دارد و آن هم آزمون برای پایه هفتم است.

وی تاکید کرد: امیدواریم دانش‌آموزان همکاری کنند و در آزمون شرکت کنند تا سال تحصیلی خوبی را در پیشرو داشته باشیم.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره برگزاری المپیادهای دانش آموزی نیز گفت: المپیادها درحال برگزاری هستند و تا روز پنجشنبه همه آنها در مرحله دوم به اتمام می رسند. تمام پروتکلهای بهداشتی در برگزاری المپیادها نیز رعایت می‌شوند و تاکنون گزارشی از نقض پروتکلها نداشته‌ایم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین