|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۲۹۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

رییس کمیته علمی ستاد ملی کرونا از ارائه پروتکل درمانی جدید بر اساس آخرین یافته‌های محققان کشور در زمینه روش‌های درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت: علاوه بر آن تهیه پروتکل بهداشت روان جامعه و بیماران مبتلا در دستور کار قرار دارد.

دکتر مصطفی قانعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در کمیته علمی در خصوص بیماران مبتلا به ویروس کرونا، افزود: طی چندین جلسه، از کلیه محققان دعوت شد تا کلیه تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده بودند را عرضه کنند و ما بر اساس نتایجی که آنها از این تحقیقات به دست آورده بودند، بیماری کرونا را به چهار مرحله تقسیم بندی کردیم.

وی مرحله اول را زمانی دانست که ویروس وارد بدن فرد شده، ولی فرد هیچ علایمی ندارد و اظهار کرد: مرحله دوم زمانی است که علائم اولیه بیماری در فرد مبتلا ظاهر شده، ولی فرد فاقد التهابات ریه است و در مرحله سوم التهابات ریه بروز کرده، ولی حال بیمار بدخیم نیست.

قانعی، مرحله چهارم را زمانی دانست که فرد آلوده به ویروس کرونا شده و وضعیت بیماری وی شدید و حاد است.

رییس کمیته علمی ستاد کرونا خاطر نشان کرد: ما برای هر کدام از این مراحل تعریفی ارائه دادیم تا بر اساس آن معین شود بیماران مبتلا به ویروس کرونا در چه مرحله‌ای از بیماری قرار دارند و برای هر مرحله نیز روش درمانی پیشنهادی ارائه شد و بیماران می‌توانند از این روش‌ها برای درمان بیماری خود بهره ببرد.

وی در پاسخ به این سوال که این پروتکل درمانی جدید چه تفاوتی با پروتکل درمانی قبلی داشته است، توضیح داد: تفاوت این روش با پروتکل قبلی این است که در آن تلکیف هر چهار مقطع بیماری مشخص شده است.

قانعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کمیته علمی ستاد کرونا بر روی موضوع بهداشت روان متمرکز شده است و به دنبال این است که پروتکلی برای نحوه مدیریت بهداشت روان جامعه و همچنین بیماران مبتلا تهیه کند، امیدواریم دو تا سه هفته آینده این پروتکل بهداشت روان تهیه شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص مطالعات انجام شده برای تولید واکسن کرونا، توضیح داد: در این راستا تاکنون 6 قرارداد منعقد شده است، ولی محصولات این شرکت‌ها هنوز در مرحله‌ای نیستند که بگوییم واکسن موثری تولید شده است، البته کارهای تحقیقاتی بر روی آن ادامه دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین