|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۹۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱


به دنبال حملات پلیس به دفاتر رئیس جمهور بلغارستان، وی خواستار برکناری دولت راست میانه کشورش شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوپیتدپرس، رومن رادف، رئیس جمهور بلغارستان دولت راست میانه کشورش را به فساد و داشتن "شخصیت مافیایی" متهم کرده و خواستار برکناری آن شد.

رادف در یک سخنرانی در تلویزیون ملی گفت، برکناری دولت "بویکو بوریسوف"، نخست وزیر بلغارستان تنها راه برای کاهش تنش‌هایی است که منجر به اعتراضات گسترده در سراسر این کشور شده است.

وی همچنین خواستار برکناری "ایوان گچف"، دادستان کل بلغارستان شد.

رادف تصریح کرد: مردم بلغارستان با تمایلات سیاسی و سنین مختلف خواستار برقراری مجدد اجرای قانون و آزادی‌های مدنی اساسی هستند که طی سال‌های گذشته به صورت نظامند نقض شده‌اند.

وی افزود: این خشم بسیار ژرف و عمیق است. این خشم طی سال‌ها جمع شده و نمی‌توان آن را با ترس و زور سرکوب کرد.

اظهارات رادف پس از آن مطرح شد که پلیس به تازگی به مقر رئیس جمهور حمله کرده و دو تن از معاونینش را به اتهام سوء استفاده از قدرت و جایگاهشان بازداشت کرد.

دادستان کل بلغارستان رادف را به رفتار غیرقانونی متهم کرده و در توییتی نوشت که رئیس جمهور استقلال قوه قضاییه را نقض کرده و در تلاش است تا بر دفتر دادستان‌ها اعمال فشار کند.

رادف سال گذشته تلاش کرد تا در بحبوحه خشم عمومی نسبت به اینکه وی اقدامات اندکی برای سرکوب فساد گسترده در بلغارستان انجام داده، مانع انتصاب گچف شود.

رادف همچنین تغییرات قانونی در محدودیت‌های قدرت را دنبال کرده و پاسخگویی را برای دفتر دادستان کل ارتقا داده است.

به دنبال این حملات پلیس، هزاران معترض به خیابان‌های صوفیه، پایتخت بلغارستان آمدند تا این تحقیق و بررسی‌ها را به عنوان حمله‌ای به رادف تحت حمایت سوسیالیست‌ها محکوم کنند. آنها همچنین دولت را به فساد و داشتن رابطه با گروه‌های جنایتکار متهم کردند.

دیدبان شفافیت بین‌المللی، بلغارستان را به عنوان فاسدترین کشور عضو اتحادیه اروپا معرفی کرده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین