|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۹۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

سخنگوی وزارت خارجه عراق در سخنانی به گزینه‌های بغداد برای پایان دادن به عملیات نظامی ترکیه در شمال این کشور اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک به جزئیات گزینه‌های دولت و وزارت خارجه کشورش برای پایان دادن به عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق و خروج فوری نیروهای آن از مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق پرداخت.

وی در این باره گفت: عراق علی‌رغم محکوم کردت شدید این اقدامات یکجانبه بر حق خود برای پاسخ به آنها با مراجعه به شورای امنیت و برگزاری جلسه فوق العاده آن در این باره تأکید می‌کند.

الصحاف افزود: علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که دولت عراق خواستار نشست فوق العاده وزیران خارجه اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در زمینه حق عراق برای دفاع از حاکمیت خود شود.

وی ادامه داد: همچنین ممکن است که دولت عراق به گزینه بسیج کردن تلاش‌های تمامی شرکا و دوستان حامی خود برای مطالبه حقش طبق قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌های دیپلماتیک در این زمینه روی بیاورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق همچنین تأکید کرد: ما در وزارت خارجه همچنان بر ضرورت متوسل شدن به قوانین حسن همجواری میان دو طرف تأکید می‌کنیم، چراکه روابط تاریخی میان دو کشور و معیارهای دیگر در تقویم دولت و وزارت خارجه عراق برای ماهیت برخورد با این چالش قرار دارند و مبادلات تجاری بالغ بر ۱۶ میلیارد دلاری در سال و وجود ده‌ها شرکت ترکیه‌ای در عراق از دیگر گزینه‌های ما برای مقابله با این اقدامات ترکیه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عراق همچنان راه حل را در حل و فصل سیاسی این مشکل برای عبور از این تجاوز یکجانبه به خود می‌بیند، اما در مقابل اهرم فشار را هم در اختیار دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین