|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۷
کد خبر: ۲۹۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از مهار کامل آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران با تلاش ۱۵۰ نفر خبر داد.

محمد باقر هنربر در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: این آتش سوزی که در مناطق "قره تکانلو"، "مسجدلو" و "احمدلو" رخ داده بود، دقایقی قبل به طور کامل مهار شد و نیروهای عملیاتی هم اکنون مشغول لکه‌گیری در دو نقطه هستند، این سه نقطه در یک منطقه قرار دارند.

وی با اشاره به استفاده از دو فروند بالگرد در عملیات مهار آتش سوزی بخشی از جنگل‌های ارسباران، خاطرنشان کرد: بالگرد هلال احمر برای هلی برن نیروها و بالگرد سپاه هم برای آب پاشی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وی از تلاش ۱۵۰ نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست، مرزبانی، سپاه، بسیج، مرزبانی، آتش نشانی تبریز، هلال احمر و اداره کل راهداری شهرستان، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان خداآفرین به ریاست فرماندار شهرستان خبر داد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت جوی در محل حادثه، اظهار کرد: آسمان منطقه ابری بوده و بنابه پیش بینی‌های هواشناسی احتمال بارش باران وجود دارد، همچنین با وزش باد نیز مواجه هستیم. امیدواریم بارش باران نیز به شعله‌ور نشدن مجدد آتش کمک کند.

 وی در خاتمه صعب‌العبور بودن منطقه، گرمای هوا و وزش باد را از دلایل مهار نشدن کامل آتش عنوان کرد و گفت: نیروهای عملیاتی پس از مهار و اطفاء نیز در محل حضور داشته و در آماده باش کامل به سر می‌برند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین