|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۲۹۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

تحقیقات جدید تأیید می‌کند سرمای زمستان گسترش ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

به گزارش انتخاب، فارس به نقل از دیلی‌میل نوشت: دانشمندان در آخرین مطالعات خود دریافته‌اند دمای سردتر در زمستان به افزایش شیوع کوویدـ۱۹ منجر می‌شود.

کارشناسان هندوستان دمای تعدادی از کشورها و موارد ویروس کرونای آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کردند و دریافتند که کشورهای سردتر معمولاً شیوع ویروس در مقیاس بزرگ‌تر را شاهد بوده‌اند.

پژوهشگران تأکید می‌کنند تابستان مناسب‌ترین فصل و زمان برای مبارزه با همه‌گیری بیماری کوویدـ۱۹ است.

محققان هند رابطه بین میانگین دمای یک کشور و تعداد موارد ابتلا به کوویدـ۱۹ را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها ارتباط قابل توجهی بین کشورهایی با دمای سردتر و شیوع ویروس مسری کرونا در مقیاس بزرگ‌تر پیدا کردند.

محققان هندی داده‌های مربوط به این پژوهش را از اواخر مارس تا اواسط آوریل جمع‌آوری کردند و درنهایت دریافتند کشورهایی که دارای طول و عرض جغرافیایی بالاتر دارای آب‌وهوای سردتری هستند، به طور قابل توجهی بیش از سایر کشورها با شیوع بیماری کوویدـ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند.

دانشمندان خاطرنشان کردند: همه این مشاهدات حاکی از آن است که دمای پایین ممکن است یک عامل خطر برای افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا باشد.

آن‌ها افزودند: با این حال در حال حاضر این مطالعه قادر به توضیح این‌که چگونه برخی از کشورهای سردسیر با آلودگی بیشتر کرونا مواجه نشده‌اند، نیست و به بررسی‌های بیشتری احتیاج است تا از جزئیات شیوع ویروس کرونا به دست آید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین