|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۲۹۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در موضوع مسکن به دلیل اینکه گرفتار مسکن‌های ناتمام و بدون خدمات به جایی برسانیم به طور طبیعی دچار یک عقب ماندگی شدیم که در دولت دوازدهم باید با تلاش فراوان این عقب ماندگی را جبران کنیم.

رییس جمهوری توسعه استانهای محروم را از اهداف و اولویت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و گفت: ظرفیت بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور از ۲.۵ میلیون تن به۸.۵ میلیون تن رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به طرحهای مهم و سرنوشت ساز دولت برای آبادانی و امنیت شرق کشور گفت: یکی از اهداف مهم دولت یازدهم و دوازدهم توسعه استان‌های محروم به ویژه سیستان و بلوچستان بود. در این زمینه یکی از طرح‌هایی که برای این استان طرحی شد رساندن گاز به این استان بود استانی که از نعمت گاز محروم بود. وقتی مشعل گاز در دولت یازدهم در زاهدان روشن شد یک روز تاریخی برای سیستان و بلوچستان بود.

وی ادامه داد: با اقداماتی که در دولت یازدهم و دوازدهم در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور انجام شد، ظرفیت این بندر از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن رسید که این تحول بزرگ نه تنها برای سیستان و بلوچستان و ایران بلکه برای خط ترانزیتی جنوب و شمال بود که در افتتاح آن مقامات مسوول از شرکت‌های مختلف از کشورهای مختلف در این منطقه شرکت کردند.

روحانی احداث راه آهن چابهار و اتصال آن به راه آهن سراسری کشور و ایجاد خط راه آهن ۷۳۰ کیلومتری از چابهار تا زاهدان را از دیگر اقدامات مهم دولت در راستای توسعه شرق کشور عنوان کرد و گفت: این کار در طول این چند سال انجام شده است و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای این راه آهن هزینه شده است.

رییس جمهوری اضافه کرد: روز گذشته برای اولین بار ریل گذاری در این راه آهن از زاهدان شروع شد و در ماه‌های آینده از سمت چابهار هم شروع خواهد شد. امیدواریم تا پایان امسال وزارت راه طبق قولی که داده است این راه آهن را از جنوب به ایرانشهر و از زاهدان به خاش برساند و مابقی تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

یک میلیون هکتار برای تولید مسکن واگذار می‌شود

روحانی با اشاره به تصمیمات اخیر دولت درباره مسکن، بورس و ارز گفت: نسبت به مسکن به عنوان رییس جمهوری اعتراف می کنم یک عقب ماندگی در دولت یازدهم به دلیل این که برخی از طرح های مسکن متاسفانه اجرایی و عملیاتی نشد البته طرح‌هایی که در زمینه هوایی و جاده ای و ریلی و بنادر به خوبی اجرایی وعملیاتی شد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در موضوع مسکن به دلیل اینکه گرفتار مسکن‌های ناتمام و بدون خدمات به جایی برسانیم به طور طبیعی دچار یک عقب ماندگی شدیم که در دولت دوازدهم باید با تلاش فراوان این عقب ماندگی را جبران کنیم.

روحانی گفت: اولین اقدام مهم که در هفته‌های اخیر انجام گرفت اینکه ۲۵۰ هزار هکتار زمین اطراف شهرها و روستاها به وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شده است که باید از همکاری خوب وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه تشکر کنم. این رقم اولیه است که به زودی به یک میلیون هکتار می رسد.

رییس جمهوری گفت: آنچه مورد نیاز برای مسکن مردم است تامین زمین مورد نیاز است که باید این زمین ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده شود تا بتوانند هم شهرک‌ها را طراحی کند و هم بخش های مسکونی و بافت فرسوده را ترمیم کند و هم در روستاها فعال شود و هم مسکن نیازمندان را تامین کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین