|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
کد خبر: ۲۹۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۵

در چند روز گذشته حضور پرسپولیس در یک کمپین تبلیغاتی حواشی زیادی را برای این باشگاه ایجاد کرده و حالا مشخص شده درآمد سرخ‌ها از این راه فقط ۵٠٠ میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا، چند روزی می‌شود که از طریق صفحه رسمی اینستاگرام باشگاه پرسپولیس شاهد تبلیغاتی هستیم که به اعتقاد برخی پیشکسوتان این باشگاه و همین طور کارشناس حوزه دیجیتال مارکتینگ، شأن پرسپولیس‌ در آن حفظ نشده است. کارگزار پرسپولیس که طبق قرارداد، تمام فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی باشگاه را در اختیار دارد، به همکاری با یک شرکت پرداخته که با استفاده از برند پرسپولیس، برای اسپانسرها در اینستاگرام، دنبال کننده جذب می‌کند.

در واقع با اتکا به بیش از ۴ میلیون دنبال کننده در صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس، شرکت‌ها با تضمین ١٠٠ هزار دنبال کننده، مبالغی می‌پردازند تا به نوعی به کسب و کار خود در فضای مجازی رونق دهند اما آیا به راستی این باشگاه برای کسب درآمد باید تن به هر کاری بدهد؟

وقتی به صفحه اسپانسرها در این کمپین نگاه می‌اندازیم، می‌بینیم هر کسی به راحتی با پرداخت مبلغ اندکی، نامش (چه شخص و چه فروشگاه) در کنار پرسپولیس‌ قرار می‌گیرد، همین موضوع هم سبب می‌شود برخی بگویند چرا مسئولان پرسپولیس تن به چنین کاری داده‌اند تا به نوعی برند «پرسپولیس» را به حراج بگذارند.

نکته جالب این جاست که بر اساس قرارداد کارگزار و پرسپولیس، شرکت کارگزار انحصار عقد قرارداد با شرکت‌های مختلف و انجام کارهای تبلیغاتی را در اختیار دارد و مدیران باشگاه پرسپولیس فقط می‌توانند «مطلع» باشند و حق اظهار نظر و «تایید» هم ندارند. البته در الحاقیه‌ای که به امضای طرفین رسیده، بندی وجود دارد که به صراحت در آن می‌گوید کارگزار در انجام امور تبلیغاتی باید «شأن» باشگاه را حفظ کند.

بر اساس اطلاعاتی که منابع آگاه در باشگاه پرسپولیس در اختیار ایسنا قرار داده‌اند، هر اسپانسر برای حضور در این کمپین و دنبال شدن صفحه‌اش توسط صفحه رسمی پرسپولیس، ٣۵ میلیون تومان پرداخت کرده است. البته این مبلغ در چند روز اخیر با تخفیف ۵٠ درصدی همراه بوده اما اگر فرض را بر همان ٣۵ میلیون تومان اولیه بگیریم و آن را در ۶٠ (تعداد اسپانسرها که توسط صفحه رسمی اینستاگرم پرسپولیس دنبال شده) ضرب کنیم، به مبلغ ٢ میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان می‌رسیم. نکته عجیب ماجرا اینجاست که بر اساس قرارداد کارگزار و این کمپین تبلیغاتی، فقط ۵٠٠ میلیون تومان به پرسپولیس می‌رسد.

به عبارت دیگر حتی اگر هزاران اسپانسر در این کمپین شرکت کنند، فقط ۵٠٠ میلیون تومان برای پرسپولیس درآمد به همراه خواهد داشت.

با وجود اینکه برند پرسپولیس‌ در میان است و این باشگاه با ۴ میلیون دنبال کننده، به این کمپین وارد شده اما کمترین درآمد را از آن دارد. طبق قراردادی که به امضا رسیده هم باشگاه پرسپولیس قرار است در سه کمپین این‌چنینی دیگر هم شرکت کند که هر کدام شش روز زمان خواهد برد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین