|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۲۹۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۲

یک کارشناس مسائل غر ب آسیا، اقدام روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان در انتشار کاریکاتوری توهین آمیز از آیت الله سیستانی را یک اقدامی انتحاری از سوی سعودی ها عنوان کرد.

سید رضا صدرالحسینی، در گفتوگو با ایسنا با بیان این که سعودی ها با بن بست راهبردی در منطقه روبرو شده‌اند که نمونه آن مساله یمن، کسری بودجه بسیار شدید و عدم توفیق در حضور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در عراق است، گفت: آنها در همین چارچوب تلاش کرده اند با چاپ این کاریکاتور و تحریک احساسات بخش قابل توجهی از مردم عراق و ایجاد بسترهای ناامنی دراین کشور زمینه را برای بازیگری منفی خود و گروههای تروریستی همسویشان در عراق ایجاد کنند.
 

وی با بیان این که در واقع سعودی ها می‌خواهند با افزایش درگیری بین قومیت‌ها و مذاهب مختلف عراق بتوانند از این طریق نقش تعیین کننده تری در تحولات عراق ایفا کنند، خاطرنشان کرد: اقدامی که روزنامه الشرق الاوسط انجام داد عملیات انتحاری بود، آنها فکر می کردند که با انتشار این کاریکاتور این زمینه فراهم می شود که شیعیان عراق دست به انجام اقدامات ضد امنیتی علیه اهل تسنن بزنند و در پی ایجاد ناامنی در عراق، فرصتی برای بازیگری هرچه بیشتر آنها و گروه های تروریستی در عراق فراهم می شود و آنها می توانند نقش خود را در تحولات این کشور افزایش دهند.

صدرالحسینی گفت: این اقدام یک خطای راهبردی بود و آن را باید در سلسله اقدامات غیر عقلایی دانست که سعودی ها در منطقه انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: در چند وقت اخیر به خاطر قتل خاشقچی و موضوع جنگ یمن فشار سنگینی بر هیات حاکمه سعودی وارد شده است و به نظر می رسد قدرت تجزیه و تحلیل امور و مسائل از دست مقامات سعودی خارج شده است و آنها در راستای اقدامات گذشته خود  به دنبال این هستند که بازیگری منفی خود را در منطقه با افزایش ناامنی و ایجاد اختلاف گسترش دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین