|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۹۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
رئیس علوم پزشکی ساوه ادامه داد: حدود یک هفته است که آمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در موارد سرپایی و در بخش بستری افزایش یافته است و همین مسئله عاملی برای ورود به پیک جدید بیماری است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: شاخص ابتلای به بیماری کووید 19 در این شهرستان به مرز هشدار رسیده است.

دکتر مهدی مصری امروز شنبه 14 تیرماه در گفت‌وگو با ایسنا به آخرین وضعیت بیماری کووید 19 در شهرستان‌های ساوه و زرندیه اشاره کرد و افزود: با شیوع بیماری کووید 19 شهرستان ساوه در ماه‌های اسفند و فروردین در زمره نقاط در وضعیت هشدار قرار داشت، اما با تلاش های صورت گرفته و اتخاذ سازوکار مناسب، این بیماری در اردیبهشت و خردادماه کنترل و مدیریت شد.

وی با اشاره به دستور بازگشایی مشاغل پرخطر متناسب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی کرونا افزود: متاسفانه پس از بازگشایی مشاغل پرخطر، موضوع فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم نادیده گرفته شد و رعایت پروتکل های بهداشتی با بی توجهی مردم مواجه شده و متاسفانه مردم فکر می‌کنند که ویروس ضعیف و بیماری تمام شده است و بر اساس این تصور ذهنی غلط رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار گذاشته‌اند.

رئیس علوم پزشکی ساوه ادامه داد: حدود یک هفته است که آمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در موارد سرپایی و در بخش بستری افزایش یافته است و همین مسئله عاملی برای ورود به پیک جدید بیماری است.

وی به رفتار پیچیده ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: هم اکنون شدت بیماری در برخی مبتلایان بیشتر است که بیانگر رفتار ناشناخته ویروس کرونا بوده و در صورت رعایت نکردن بهداشت فردی و اجتماعی مجبور به اتخاذ تمهیدات سختگیرانه و شدیدتری خواهیم شد.

دکتر مصری با اشاره به تصمیم حاکمیتی مبنی بر اینکه معیشت مردم در کنار سلامت آنها در شرایط کرونایی مورد توجه قرار گیرد، افزود: نباید سلامت مردم قربانی اقتصاد و معیشت شود بلکه باید در کنار اقتصاد و معیشت با اعمال برخی محدودیت‌ها و اتخاذ سازوکار مناسب در قالب اجرای طرح فاصله گذاری پویا، معیشت مردم تامین شود و از همه مهمتر تهدیدات پیش روی سلامت جامعه از بین برود.

وی به محدودیت در فعالیت برخی از مشاغل پرخطر اشاره کرد و افزود: تشدید بازرسی‌ها و اجباری شدن استفاده از ماسک از 15 تیرماه در مراکز پرتردد می تواند در مرحله جدید بیماری آمار مبتلایان را کاهش دهد.

وی به نامشخص بودن وضعیت بیماری در ماههای آینده اشاره کرد و افزود: تشدید اقدامات بهداشتی و مراقبت‌های لازم تنها راهکار شکست کروناست و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس علوم پزشکی ساوه به قرار گرفتن ساوه و زرندیه در شاخص زرد اشاره کرد و افزود: شاخص زرد در این دو شهرستان نمودار صعودی و جهشی به خود گرفته و در مرز هشدار قرار دارد و بدیهی است که اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود قطعا با وضعیت قرمز مواجه خواهیم شد.

بنا بر اعلام دکتر عزیزی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در روز جمعه 13 تیرماه، هفت نفر در ساوه و یک نفر در زرندیه به علت بیماری کرونا بستری شدند که حال عمومی سه نفر از این بیماران بد بوده و در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت هستند و متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در ساوه به علت کرونا فوت شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین