|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۹۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

کانون وکلای نجف اشرف از تشکیل یک تیم حقوقی برای شکایت از روزنامه سعودی الشرق الأوسط به دلیل توهین به مرج عالیقدر شیعیان این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری المعلومه، علی الشیبانی، رئیس کانون وکلای نجف اشرف در بیانیه‌ای در واکنش به توهین شرم‌آور روزنامه سعودی الشرق الأوسط به آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق اظهار کرد: به شدت توهین آشکار روزنامه وهابی الشرق الأوسط به مرجعیت عالیقدر از طریق انتشار یک کاریکاتور اهانت‌آمیز از ایشان را محکوم می‌کنیم.

وی گفت: این اقدام بیانگر کینه عمیق این "روزنامه زرد" نسبت به ملت عراق است.

الشیبانی ادامه داد: پس از دفاع مرجعیت از عراق و ناکام ماندن طرح‌های بزرگ برای اشغال عراق مانند داعش، اکنون می‌بینیم که این روزنامه بار دیگر با توهین به مرجعیت به تمامی طیف‌ها و اقشار ملت عراق توهین می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما این اقدام را محکوم می‌کنیم و علیه افرادی که این روزنامه را اداره می‌کنند و کسانی که این کاریکاتور اهانت‌آمیز را ترسیم کرده‌اند، اقدامات قضایی را آغاز خواهیم کرد و تیمی از وکلا در این زمینه تشکیل می‌شود.

روزنامه الشرق الأوسط جمعه کاریکاتوری اهانت‌آمیز از مرجعیت عالیقدر عراق منتشر کرد که اعتراض رهبران احزاب این کشور را به همراه داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین