|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
امروز اصولگرایان از دکتر روحانی سوال می پرسند که آیا هیچ فردی وجود ندارد که مورد اعتماد نمایندگان مجلس باشد؟ البته که چنین افرادی هستند اما رئیس جمهور تمایل ندارد آینده کشور را که در دست دانشگاه است، به دست افراد ناکارآمد بسپارد
روزنامه آرمان در مطلبی به قلم سید فاضل موسوی نماینده سابق مجلس می نویسد :
معدود نمایندگان مجلس نهم قصد سازگاری با  نماینده سابق مجلس دولت را ندارند و هر بار به بهانه ای، یکی از وزیران دولت را مورد «لطف ویژه خود» قرار می دهند.

این برخوردها سبب شده تا بسیاری، رفتارهای این مجلس را با رفتار مجلس پنجم با وزیران سیدمحمد خاتمی مقایسه کنند. در حالی که رفتار مجلس پنجم و مجلس نهم تفاوت های اساسی با هم دارد. از یک سو، در مجلس پنجم آقای ناطق نوری ریاست مجلس را بر عهده داشت که بیش از آنکه به عنوان شخصیتی اصولگرا شناخته شود، به میانه روی و اعتدال شهره بود و البته این خط کشی های امروز به این وضوح نبود و با اقلیت اصلاح طلب مجلس پنجم همواره با ادب و متانت برخورد می شد. از سویی دیگر در سال 76 زمانی که سید محمد خاتمی در مسئولیت قرار گرفت، هنوز زمان زیادی از جنگ تحمیلی سپری نشده بود و شخصیت هایی مانند آیت ا... هاشمی رفسنجانی به دلیل زحماتی که در آن مقطع تاریخی متقبل شده بودند، مورد احترام سیاستمداران دو جناح بودند که سبب می شد جو منفی و لج و لجبازی وجود نداشته باشد اما امروز به نظر می رسد معدودی از نمایندگان مجلس نهم تلاش هایشان را در راستای بقای خود انجام می دهند و به دلیل اینکه دانشگاه دارای جایگاه ویژه ای در معادلات سیاسی کشور است، خوف دارند که حضور یک شخصیت اصلاح طلب در دانشگاه ها سبب شود که مردم رای خود را در انتخابات بعدی به نام افراد دیگر به صندوق بیندارند.

امروز اصولگرایان از دکتر روحانی سوال می پرسند که آیا هیچ فردی وجود ندارد که مورد اعتماد نمایندگان مجلس باشد؟ البته که چنین افرادی هستند اما رئیس جمهور تمایل ندارد آینده کشور را که در دست دانشگاه است، به دست افراد ناکارآمد بسپارد بنابراین فردی را می پسندد که کشور را به سمت توسعه و تعالی ببرد. افرادی که آقای روحانی به عنوان وزیر پیشنهاد می کند نیز بازتاب نظر دانشگاهند و دانشگاه علاقه مند به چنین افرادی است. اگر بنا باشد این وزارتخانه مانند وزارت علوم دولت های نهم و دهم اداره شود و آن وضعیت تکرار شود، در واقع پشت کردن به انتخاب مردم در انتخابات سال92 است. برخی از نمایندگان مجلس نهم حاصل نبود رقابت در حوزه های انتخابیه خود هستند و نباید شک داشت اگر رقیب قدرتمند در آن حوزه ها حضور داشت، این افراد شانس حضور در مجلس را نداشتند. برخی نمایندگان مجلس به نحوی سخن می گویند که گویی باید گزینه پیشنهاد شده برای وزارت علوم، بعد از خرداد 88 به دنیا آمده باشد و حتی برای افرادی مانند دکتر فرهادی که نیروی هوشمند، دلسوز و دانشمندی است و از مجالس مختلف رای اعتماد گرفته، پرونده سازی می کنند. البته این امیدواری وجود دارد میانه روهای مجلس اسیر نقشه های تندروها نشوند چرا که اگر قرار باشد به سرمایه ای مانند دکتر فرهادی بی توجهی شود، صدمات جبران ناپذیری به سیستم مدیریت کشور وارد خواهد شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین