|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۹۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه امروز شورای سلامت با اشاره به شرایط خاص جزیره تاکید کرد که امکان تعطیلی دوباره کیش وجود ندارد.

مظفری با یادآوری تجربه قرنطینه در مرحله اول شیوع ویروس کرونا گفت: در آن مقطع تصمیم گرفتیم که جزیره را تعطیل کنیم. حتی برخی از مراجع ملی هم مخالف این تصمیم بودند اما باید شرایط و تفاوت جزیره را با سایر نقاط کشور در نظر گرفت. در حال حاضر امکان تعطیلی دوباره کیش وجود ندارد. چون آثار و پیامدهای اقتصادی قرنطینه مرحله قبل باعث شد تا بسیاری از نظر اقتصادی بیمار شوند و حتی به حالت احتضار درآمدند. او ماهیت و کارکرد جزیره را مبتنی بر گردشگر و رفت‌وآمد مسافر ذکر کرد و افزود: سلامت مردم برای ما یک اصل است ولی ما منافع همه را در نظر می‌گیریم. رئیس شورای سلامت جزیره کیش خودکنترلی را بهترین راه‌حل در شرایط فعلی دانست و گفت: ما باید در قالب یک کار فرهنگی،‌جمعی و گروهی مسئولیت فردی را آموزش دهیم. این یک مسئولیت اجتماعی و حتی بالاتر از آن یک مسئولیت شرعی است و افراد باید بدانند که عدم رعایت بهداشت فردی، نه فقط روی خود فرد که روی جامعه نیر اثر منفی می‌گذارد.

مظفری در ادامه، به اهمیت نظارت و کنترل در مقابله با این بیماری اشاره کرد و افزود: با دستگاه‌های اجرایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت‌ نمی‌کنند باید برخورد قانونی و اداری صورت گیرد و ما در این زمینه با کسی تعارف نداریم. وی در ادامه افزود: نباید منتظر بمانیم تا شرایط بحرانی شود. بلکه فرض را بر این بگذاریم که اکنون در شرایط خاص هستیم و پیش‌بینی‌های لازم را به عمل آوریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به خانواده‌هایی که مبتلا به ویروس کرونا شدند، تاکید کرد: ما در این زمینه یک مسئولیت مشترک داریم و کمک به چنین خانواده‌هایی را نه یک زحمت بلکه یک افتخار می‌دانیم. همین‌جا از همه اعضای شورای سلامت درخواست می‌کنم از همین امروز، هر کدام مسئولیت تامین مایحتاج یک خانواده را بر عهده بگیرند. این حرکت می‌تواند به یک الگو تبدیل شود.

این خبر تکمیل می شود...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین