|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۲
کد خبر: ۲۹۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه به خاطر وضعیت اوکراین را تا شش ماه دیگر یعنی تا ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، در این بیانیه آمده است: شورای اروپا تصمیم گرفت تا تحریم‌هایی را که بخش‌های اقتصادی ویژه‌ای از فدراسیون روسیه را هدف گرفته، برای شش ماه دیگر یعنی تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی تمدید کند.

رهبران اتحادیه اروپا این تصمیم سیاسی برای تمدید تحریم‌ها را پس از یک گفت‌وگوی کوتاه در جریان نشست ۱۷ و ۱۸ ژوئن که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اتخاذ کردند؛ نشستی که در جریان آن رهبران اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیدند که اجرای کامل توافق ‌نامه‌های مینسک هنوز محقق نشده است.  

اتحادیه اروپا در پایان ژوئیه سال ۲۰۱۴ میلادی به خاطر اوضاع اوکراین و الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه، تحریم‌های اقتصادی را علیه ۱۵ کمپانی روسی با مشارکت گسترده دولت مسکو در بخش‌های نفتی، بانکی و دفاعی اعمال کرد. این تحریم‌ها بارها افزایش یافته و تمدید شده‌اند. مسکو نیز در واکنش واردات تعدادی از محصولات غذایی از کشورهای اتحادیه اروپا را ممنوع کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین