|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۹۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برگزاری مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی موجب ابتلای ۱۷۴ تن به ویروس کرونا در استان همدان شد.

رشید حیدری مقدم در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: یک فرد مبتلا به کرونا در همدان تاکنون ۴۸ نفر را در یک مهمانی به بیماری کرونا مبتلا کرده‌ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: هم اینک شماری از افراد غیربومی مبتلا به ویروس کرونا مربوط به کردستان و کرمانشاه که در این استان ها پذیرش نشده و برای بستری و مداوا به همدان آمده اند، با توجه به شرایط خاص در بیمارستان های استان پذیرش می شوند.

 حیدری با بیان اینکه هم اینک به شدت به دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های شهید بهشتی همدان و امام حسین ملایر (ع) نیاز داریم افزود: یکی از مهمترین نگرانی های علوم پزشکی تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: شاخص سرایت پذیری ویروس کرونا، از زیر یک به ۱.۱۵ رسیده که افزایش شاخص سرایت پذیری نگرانی جدی علوم پزشکی است.

حیدری مقدم افزود: نتایج غربالگری آزمایشگاهی مربوط به مراکز سرپایی دانشگاه علوم پزشکی همدان موید این است که از ۶ هزار و ۷۱۴ آزمایش در مراکز سرپایی یک هزار و ۹۵۶ مورد مثبت بوده یعنی ۲۳ درصد مراجعان به مراکز سرپایی تست کرونایشان مثبت بوده است.

وی گفت: از نظر تعداد آزمایش ها از ۴۰تا ۵۰ مورد به ۴۰۰ نمونه در روز رسیدیم و هم اینک استان همدان در وضعیت زرد قرار دارد و از نظر شهرستانی، همدان، ملایر، بهار و فامنین در وضعیت زرد، نهاوندو تویسرکان نارنجی و کبودراهنگ، رزن و اسدآباد در مرز سفید قرار دارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین