|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۹۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲

سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در نخستین خطبه عبادی و سیاسی نماز جمعه قم در سال جدید پس از شیوع ویروس کرونا که در مصلای قدس قم برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک ولادت بانوی کرامت گفت: یکی از القاب حضرت معصومه(س) کریمه است.

وی افزود: عنوان کریمه اشاره به شرافت و اصالت خانوادگی ایشان دارد و هم به معنای بخشندگی و انفاق است، بخشندگی و احسان از خصلت های شاخص این خاندان است و خودشان به آن عمل کرده  و به دیگران هم توصیه می کردند، امام کاظم(ع) می فرماید مؤمن با چیزی برتر از مواسات به خدا تقرب نمی جوید و انسان باید از آنچه که دوست دارد انفاق کند. در همین راستا رهبر حکیم انقلاب در امر مقابله با کرونا مردم را به رزمایش گسترده مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان فراخواندند.

امام جمعه قم با بیان این که مواسات رکن مهم جامعه پردازی اسلامی است، اظهار داشت: مردم برای مقابله با کرونا با تشکیل گروه های جهادی به کمک به نیازمندان و بیماران پرداختند، از تمام کسانی که در امر مقابله با کرونا به آسیب دیدگان اقتصادی، بیماران و نیازمندان و تجهیز اموات کمک کردند تشکر  و از خیران و کارد پزشکی و پرستاران قدردانی داریم

وی در خطبه دوم با تسلیت درگذشت آیت الله امینی، آیت الله کریمی و دیگر شخصیت های برجسته در ماه های اخیر، برای درگذشتگان آرزوی غفران الهی کرد.

 سعیدی با گرامیداشت هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران امام راحل ابراز داشت انفجار بمب در دفتر حزب جمهوری توسط یک منافق نفوذی اتفاق افتاد و این شخصیت ها به مقام شهادت نائل آمدند.

وی با قدردانی از سخت کوشی و مبارزه با فساد آیت الله رئیسی ابراز داشت: فساد به ویژه در حوزه اقتصادی از جرم هایی است که مربوط یه محدوده خاصی نیست و باید به آن برخورد قاطع شود و نحوه برخورد با فساد مهم است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت عنوان کرد: فرقی نمی کند فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی فرهنگی و شخصی و جریانی باشد و باید با آن مقابله کرد و حکومت به کمک مردم باید برخورد ریشه ای، منطقی، جدی، گسترده، شدید، بدون تبعیض و ملاحظات برای سالم سازی حکومت از فساد و جلب اعتماد و رضایت مردم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: چنین برخوردی است که طمع دنیا پرستان، ثروت اندوزان و حرام خواران را قطع می کند، تا زمانی که با زمینه ها و ریشه ها برخورد ریشه ای صورت نگیرد و تنها با ثمرات برخورد شود نتیجه لازم را نخواهیم گرفت، اگر ریشه فساد باقی بماند مجددا رشد می کنند و آسیب می زنند.

سعیدی با بیان این که برخورد با ریشه های فساد باید با کمک نخبگان و جوانان متدین و دلسوز باشد، گفت: باید اولویت ها مشخص شده و با کانون های فساد مقابله قاطع شود، وقتی ریشه ها کشف شد باید با هر دستگاه و هر مسؤول فاسد در هر لباسی که هست برخورد عبرت آموز شود.

وی افزود: برای تحقق مبارزه ارزشمند با فساد و ماندگاری آن باید مسؤولیت های کشور به دست نیروهای جوان، مؤمن، متعهد و غیر وابسته سپرده شود و الا دلبسته های به آمریکای جهانخوار و منفور که استثمار و برده داری را افتخار خود می داند برای ایران اسلامی و ملت رهاوردی نخواهند داشت.

امام جمعه قم با تأکید بر این که نباید از ظرفیت و قدرت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان در امر مبارزه با ریشه های فساد غافل شد،  اظهار داشت: مجلس باید اصلاح ساختاری کند و باید مراقب باشد درگیر مسائل جزئی و جناحی نشود بلکه باید دولت را حرکت دهد، مجلس باید به رهنمودهای حکیمانه رهبری توجه داشته باشد و آن خط کاری خود قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تلاش برای ارتقای همه جانبه قم ادامه داد: در روایات از قم و مردم و بزرگان آن تعاریف زیادی شده و بیان شده که قم عش آل محمد(ص) است و امام صادق(ع) فرمودند قم حرم اهل بیت(ع) است که این تعاریف صوری نیست و باید از آن مراقبت شود.

 سعیدی تأکید کرد: مسؤولان، بازاری ها، جوانان، بانوان و همه اقشار باید از هر نظر قم را حفظ کنند و ارتقا دهند و کسانی که غافل و بی خبر هستند باید امر به معروف شوند و با کسانی که عناد و لجاجت دارند باید برخورد شود.

وی اضافه کرد: بحمدالله با بهبود وضع نسبی قم درب های حرم مطهر باز شد، بدون شک با رعایت بهتر و بیشتر مردم اوضاع را بهتر خواهد شد، از دست اندرکاران و مردم عزیز که در مقابله با ویروس کرونا تمام تلاش خود را به کار گرفتند قدردانی می کنیم و امیدواریم که هرچه سریعتر شر این ویروس کنده شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین