کد خبر: ۲۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
شهرداری هرتزلیا برای حل بحران کمبود قبر طرح ساخت قبرهای چند طبقه را آغاز کرد.
پلیس رژیم صهیونیستی از بازداشت هفت کارگر فلسطینی خبر داد که داخل سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کردند و شب‌ها در داخل قبرهای یک گورستان یهودی در شهر هرتزلیا واقع در شمال تل‌آویو می‌خوابیدند.
به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، پلیس رژیم صهیونیستی با اشاره به دستگیری این کارگران 20 تا 30 ساله گفت: آنها این قبرها را برای یک شرکت اسرائیلی می‌ساختند و چون سرپناهی ندارند تا زمانی آنها به فروش بروند شب‌ها برای استراحت از آنها استفاده می‌کردند.

شهرداری هرتزلیا برای حل بحران کمبود قبر طرح ساخت قبرهای چند طبقه را آغاز کرد.

سخنگوی شهرداری هرتزلیا گفت: هرگز تصور نمی‌کردیم که روزی قبرهای یهودی‌ها محل اقامت شبانه کارگران فلسطینی شود.
پلیس این رژیم هم برای بازداشت کارگران فلسطینی بدون مجوز در داخل سرزمین‌های اشغالی گشت‌زنی‌ها و یورش‌های غافلگیرانه خود را افزایش داده است.

چند روز پیش پلیس اسرائیل از بازداشت 170 کارگر فلسطینی بدون مجوز خبر داده بود. بیشتر این بازداشتی‌ها از سرزمین‌های اشغالی اخراج و به کرانه غربی فرستاده شده‌اند و تنها تعدادی برای محاکمه احضار شده‌اند.

در حال حاضر در مناطق عرب 48 هزاران کارگر فلسطینی مشغول به کار هستند. بیشتر این کارگران در آلونک‌های بدون برق و به دور از چشم پلیس اسرائیل شب‌ها را می‌گذرانند.
یکی از این کارگران که در روستای کفر الدیک در نزدیکی نابلس کار می‌کند، گفت: ما فرصت شغلی به جز کار در سرزمین‌های اشغالی نداشتیم و با وجود شرایط سخت و پیگردهای پلیس برای تامین هزینه شش فرزندم راه دیگری نداشتم.

معمولا این کارگران غذای کافی در روز ندارند اما رنج بسیاری را شبانه‌روز برای تامین خانواده‌هایشان تحمل می‌کنند.
اکثر فلسطینی‌ها با این کارگران با وجود مجازات قانونی شدید برای پناه دادن به آنها، برخورد خوبی دارند. گاهی مجازات پناه دادن به کارگران بدون مجوز مجازات زندان و پرداخت 5000 دلار جریمه را به دنبال دارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین