|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۹۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸

وزارت خارجه آمریکا جایزه پیشین خود برای دریافت اطلاعاتی که به «شناسایی یا تعیین محل» سرکرده داعش بیانجامد، دو برابر کرد.

 به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا در یک اطلاعیه خبری اعلام کرد که برای دریافت اطلاعاتی که به شناسایی یا تعیین محل «امیر محمد سعید عبدالرحمن المولی السلبی» سرکرده داعش بیانجامد، جایزه ای ۱۰ میلیون دلاری- دو برابر جایزه کنونی- تعیین شده است.

گفتنی است المولی که با اسامی همچون «ابو ابراهیم الهاشمی القریشی»، «حاج عبدالله»، «ابوعمر الترکمانی» و شماری از اسامی مستعار دیگه شناخته می شود، پس از هلاکت «ابوبکر البغدادی» سرکرده پیشین گروهک تروریستی داعش در سال ۲۰۱۹، به عنوان جانشین وی منصوب شد.

در حالی که وزارت خارجه آمریکا پیشتر در ازای دریافت اطلاعات در خصوص این سرکرده جدید داعش یک جایزه ۵ میلیون دلاری تعیین کرده بود، به تازگی تصمیم گرفت که در ازای دریافت اطلاعاتی که به شناسایی و یا تعیین محل المولی بیانجامد، ۱۰ میلیون دلار جایزه دهد.

المولی که با اسم مستعار حاجی عبدالله نیز شناخته می شود، یکی از مقامات ارشد در تشکیلات سابق داعش، و القاعده در عراق بشمار می رود که توانست با پشت سرگذاردن سلسله مراتب در تشکیلات داعش تا مقام معاونت ابوبکر البغدادی ارتقاء یابد.

حال دوبرابر کردن مبلغ جایزه برای شناسایی یا تعیین محل این سرکرده داعش در پی انتشار شایعاتی صورت می گیرد که مدعی هستند المولی ظرف چند روز اخیر و در جریان حمله پهپادی آمریکا در شمال سوریه به هلاکت رسیده است.

«حسن حسن» مدیر برنامه بازیگران غیر دولتی در «مرکز سیاست جهانی» سه شنبه گذشته در گزارشی مدعی شد که این سرکرده داعش که از نام «احمد الدرویش» به عنوان اسم مستعار خود استفاده می کرد، اواسط هفته جاری به هلاکت رسیده است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین