|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۵
کد خبر: ۲۹۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۷
رئیس دادگستری چالوس با تأکید بر برخورد قاطع با اراذل و اوباش، تصریح کرد: دادگستری پناهگاه مردم است و باید احساس کنند حقشان گرفته می شود و مظلومین احساس امنیت و عدالت داشته باشند و ظالمان بدانند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.
رئیس دادگستری چالوس از به مرحله اجرا درآمدن پرونده‌هایی که 10 سال از زمان اجرایی نشدن آن گذشته بود خبر داد.

علی ادبی فیروزجایی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد با اشاره به اینکه اقتدار امروز دستگاه قضا نتیجه تفکر الهی امام راحل، مقام معظم رهبری و شهید بهشتی است، اظهار کرد: سیاست کلی دستگاه قضا، مبارزه با فساد، حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ کرامت است.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید دستگاه قضا، حفظ کرامت و صلح و سازش در اولویت قرار گرفته است، افزود: دستگاه قضایی به جایی رسیده که بدون مماشات با همه نهادهای در حال مبارزه با فساد و احیای منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال است.

رئیس دادگستری چالوس با تأکید بر برخورد قاطع با اراذل و اوباش، تصریح کرد: دادگستری پناهگاه مردم است و باید احساس کنند حقشان گرفته می شود و مظلومین احساس امنیت و عدالت داشته باشند و ظالمان بدانند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

ادبی فیروزجایی متذکر شد: طی مدت چندماه گذشته پرونده هایی که حتی بنا به دلایلی ۱۰ سال اجرایی نشده بود به مرحله اجرا درآمد و تمامی احکام قضایی در خصوص منابع ملی عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: آمار ورودی پرونده ها در سه ماهه نخست امسال ۳۹ هزار و ۷۵۲ فقره بوده است که ۴۳ هزار و ۷۶۲ مورد رسیدگی و از دستور خارج شد و در حال حاضر ۴۷۰۵ فقره باقی مانده و عملکرد مثبت این اداره ۴۰۱۰ مورد است.

کشف ۶ محموله بزرگ مواد مخدر در چالوس

عبدالکریم خطیبی دادستان چالوس نیز در این در نشست با اشاره به اولویت مبارزه با فساد به ویژه در بخش اداری و اقتصادی گفت: دستگاه قضایی از درون خود اصلاحات و مبارزه با فساد را شروع کرده و طی این مدت اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی با تاکید براینکه  احیا حقوق عامه و حمایت از تولید و کارآفرینی در اولویت است، تصریح کرد: مراجعه به واحدهای ورشکسته و تعطیل و سعی به راه اندازی این واحدهای تولیدی نیز از اقدامات موثر دستگاه قضا است.

دادستان چالوس با بیان اینکه استفاده از فناوری نوین الکترونیکی مورد توجه جدی قرار گرفته است، افزود: این کار در گذشته به روش سنتی و حضوری انجام می شد و کارها به کندی پیش می رفت اما امروز در سریعترین زمان و به صورت الکترونیک انجام می شود.

خطیبی تاکید کرد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی و باغات در سال ۹۸ حدود ۱۲۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع اراضی کشاورزی و باغات در قالب ۸۳ قطعه دیوارکشی تخریب و به حالت اولیه بازگردانده شد.

وی گفت: آمار سه ماهه اول ۹۹ بیش از سه برابر سال ۹۸ بوده است و بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی و باغات به حالت اولیه برگردانده شد که همه اینها نشان دهنده عزم جدی دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد است.

دادستان چالوس ادامه داد: در ۸ ماه اخیر هیچگونه درگیری و تعرض جدی توسط اراذل و اوباش وجود نداشته است و این نشان از اقتدار دستگاه قضایی است.

خطیبی عنوان کرد: : ظرف یک ماه گذشته حدود ۶ محموله بزرگ مواد مخدر در چالوس توسط مأموران استان و شناسایی و متلاشی شدند و بیشترین آمار تخلفات مربوط به سرقت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین