|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۵
کد خبر: ۲۹۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

رسانه‌های کره جنوبی امروز (دوشنبه) گزارش کردند، سئول در واکنش به برنامه کره شمالی برای ارسال شب نامه‌های پروپاگاندا در مرز، گزینه‌های نظامی را روی میز قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کیم جون راک، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: ما از نزدیک در حال نظارت اقدامات ارتش کره شمالی بابت برنامه ارسال شب نامه‌های ضد دولتی در مرز هستیم. ما برای آمادگی در برابر احتمالات گوناگون وضعیت آماده باش خود را حفظ می‌کنیم.

وی تاکید کرد، اگر هواپیمایی بر فراز منطقه غیرنظامی شده به پرواز درآید که نقض توافق جامع نظامی ۲۰۱۸ بین دو کره محسوب می‌شود، سئول آماده اقدام نظامی است.

بر اساس گزارش یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود، نیروی هوایی کره جنوبی در پاسخ به تهدیدهای کره شمالی آماده است تا هواپیمای بدون سرنشین شناسایی گلوبال هاوک را در ماه ژوئیه به پرواز درآورد.

این پهپاد دارایی ارزشمند استراتژیک است چون می‌تواند تحرکات نظامی در دوردست‌ها را شناسایی کند. کره جنوبی چهار فروند از این پهپادها را به ارزش هر کدام بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به آمریکا سفارش داده که تاکنون سه فروند آنها را تحویل گرفته است.

خبرگزاری کره شمالی اوایل امروز گزارش کرده بود که پیونگ یانگ آماده رهاسازی ۳۰۰۰ بالن با ۱۲ هزار شب نامه ضد دولتی کره جنوبی در واکنش به اقدامات مشابه از جانب کره جنوبی است که عامل اصلی این تنش‌ها بوده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین