|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۹۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: استان البرز در حوزه مصرف آب شرایط وخیمی را سپری می‌کند.

داوود نجفیان روز دوشنبه دوم تیر ماه در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد اظهار کرد: میزان مصرف مردم در حوزه آب وخیم تر از سایر بخش‌های استان است و متاسفانه علی رغم اطلاع رسانی که طی سال‌های اخیر صورت گرفته سرانه مصرف آب استان تغییری نکرده است.

به گزارش ا یسنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به وضعیت ذخیره سازی آب سدهای استان گفت:  در حال حاضر ۹۹ درصد سد کرج و ۱۰۰ درصد سد طالقان پر شده است.

نجفیان با بیان اینکه استان البرز در حوزه مصرف آب شرایط وخیمی را سپری می‌کند، افزود: منابع آب‌های زیر زمینی ظرفیت محدودی دارد و ما نیز اعتقاد داریم  باید به هر طریق ممکن ۵۷ میلیون متر مکعب سهم استان از  منابع آب‌های سطحی افزایش پیدا کند که این امر در مرحله مطالعه قرار دارد.

این  مسئول یادآور شد: باتوجه به پیگیری‌های انجام شده مقرر شد بازنگری اساسی انجام شود و امیدواریم امسال به ثمر بنشیند و تخصیص به صورت پلکانی انجام شود.

نجفیان با اشاره به اینکه استان البرز بیش از ۹۶ درصد از سهمیه آب خود را در سال مصرف می‌کند، ادامه داد: آبی برای نیازهای آینده و پوشش آیندگان باقی نمانده است، از این رو مهم ترین راه صرفه جویی و کاهش سرانه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های اصلاح مصرف آب در البرز تأمین شود، اضافه کرد: البرز با توجه به رشد جمعیت و تراکمی که دارد در حوزه آب نیازمند برنامه ریزی جدی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز اضافه کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید مصرف آب استان را به ۶۴ درصد برسانیم. در این راستا نیز اقداماتی انجام شده است اما مهمترین این‌ها ایجاد فرهنگسازی میان اقشار مختلف مردمی است.

نجفیان تصریح کرد: حفر چاه‌های غیر مجاز حاصل نا آگاهی و عدم توجه مردم به معضل آب است.

وی یادآور شد: در حوزه کشاورزی نیز اصلاح الگوی مصرف و افزایش راندمان آبیاری مدنظر قرار دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین