|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۹۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

کره‌شمالی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، پیونگ‌یانگ میلیون‌ها شب‌نامه تبلیغاتی برای ارسال به کره‌جنوبی از طریق بالن آماده کرده است؛ اظهاراتی که لفاظی‌های کره‌شمالی علیه سئول پس از منفجر کردن دفتر تماس دو کره را تشدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیونگ‌یانگ در هفته‌های اخیر بارها سئول را به خاطر شب‌نامه‌های ضد دولتی که فراری‌های کره‌شمالی مستقر در سئول به کشورش ارسال کرده‌اند، محکوم کرده است. این شب‌نامه‌ها معمولا از طریق بالن‌ها یا از طریق بطری‌های شناور در آب‌های مرزی به کره‌شمالی فرستاده شده‌اند.

کره‌شمالی اعلام کرد، دیگر هیچ ارتباطی با سئول ندارد و هفته گذشته در حالی که تهدید می‌کرد حصور نظامی‌اش در منطقه غیرنظامی میان دو کره را تقویت می‌کند، دفتر تماس دو کره را منفجر کرد.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای امروز گزارش داد: پیونگ‌یانگ با بزرگ‌ترین توزیع شب‌نامه علیه دشمنش برای انجام یک اقدام تلافی‌جویانه آماده می‌شود. در مجموع ۱۲ میلیون شب‌نامه بر مبنای انعکاس خشم و نفرت اقشار مختلف مردم کره‌شمالی و بیش از سه هزار بالن برای ارسال این شب‌نامه‌ها به کره‌جنوبی آماده شده است. زمان یک اقدام تلافی‌جویانه تنبیهی فرا رسیده است.

یکی از این شب‌نامه‌ها که در روزنامه رسمی رودونگ سینمون به چاپ رسیده است، تصویری از مون جائه‌-این، رئیس جمهوری کره‌جنوبی را در حال نوشیدن از یک فنجان نشان می‌دهد و وی را به بلعیدن کل آن از جمله توافق دو کره متهم می‌کند.

این در حالی است که پس از انتشار این خبر، کره‌جنوبی امروز از کره‌شمالی خواست تا برنامه ارسال این شب‌نامه‌های ضد دولتی را لغو کند. یوه سانگکی، یکی از سخنگویان وزارت اتحاد مجدد دو کره به خبرنگاران گفت: کره‌شمالی باید برنامه‌اش برای ارسال شب‌نامه‌های ضد دولتی به کره‌جنوبی را متوقف کند چرا که این اقدام به هیچ وجه کمکی به روابط دو کره نمی‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین