|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۹۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پاداش بازنشستگان در سال ۹۸ حداکثر تا مهرماه امسال پرداخت خواهد شد.

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، محمدباقر نوبخت در لایو اینستاگرامی خود در گفتگو با بازنشستگان با تشریح اقدامات انجام شده در راستای هماهنگی هرچه بیشتری دریافتی بازنشستگان و شاغلان گفت: عمده سوالات و ابهامات بازنشستگان محترم بر این محور تاکید داشت که شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که حقوق و پرداختی بازنشستگان به هیچ وجه پاسخگوی تنگنا‌های موجود نیست، بر این اساس راه حل قطعی از نظر ما در سازمان برنامه و بودجه این بود که از همه ظرفیت‌های قانونی برای افزایش سطح رفاه بازنشستگان محترم استفاده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به این ترتیب در گام نخست با دعوت از نمایندگان تشکل‌ها و کانون‌های بازنشستگان نظر آن‌ها در استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود دریافت شد.

معاون رئیس جمهوری گفت: ۲بند از فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری وجود دارد که در آن‌ها به صراحت به حقوق بازنشستگان محترم اشاره شده است، یک بخش در رابطه با ایثارگران و بخش دیگر در خصوص حق عائله مندی و حق اولاد بازنشستگان و شاغلان است. بر این اساس بایستی امتیازات در نظر گرفته شده برای شاغلان در این حوزه به طور یکسان برای بازنشستگان نیز لحاظ شود.

وی افزود، بر همین اساس افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص حق اولاد و عائله مندی به طور یکسان میان شاغلان و بازنشستگان بایستی اجرا شود. افزایش امتیازات مذکور از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به صندوق‌های بازنشستگی برای اجرا از اول فروردین ماه ابلاغ شد، هرچند صندوق‌های در این خصوص با تنگنای مالی مواجه بودند، اما پشتیبانی اعتباری لازم برای افزایش امتیازات مذکور از اول فروردین ماه از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد.

نوبخت در بخش دیگری از مباحث خود به موضوع پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: پیش از این برای پرداخت هرچه سریع‌تر پاداش پایان خدمت کارکنان از سوی سازمان برنامه و بودجه به دستگاه‌ها ابلاغ شد تا از طریق فروش اموال مازاد نسبت به پرداخت این بدهی اقدام کنند. اما برخی دستگاه‌ها اعلام کردند که اموال مازادی برای واگذاری و پرداخت پاداش پایان خدمت در اختیار ندارند، بر همین اساس سازمان برنامه و بودجه تاکید دارد، چه برای سازمان‌هایی که امکان واگذاری اموال مازاد را در اختیار دارند و چه سایر دستگاه‌ها پاداش پایان خدمت کارکنان با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه حداکثر تا مهرماه سال جاری پرداخت شود.

وی با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: عده‌ای برداشت کرده بودند که دولت به دنبال همسان سازی حقوق بازنشستگان با یکدیگر است، اما بر اساس قانون پیگیر همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان هستیم.

نوبخت ادامه داد: برای نیل به این هدف در مرحله اول باید فاصله منطقی دریافتی دو گروه بازنشستگان و شاغلان مشخص شود. از سوی دیگر بایستی نحوه مقایسه حقوق دو گروه بازنشستگان و شاغلان بر حسب میانگین و یا طبقه شغلی تعیین شود. بر این اساس از نمایندگان کانون‌های بازنشستگی درخواست شد تا برای تعیین فرمول و ضابطه مربوطه پیشنهادات لازم را در جلسات اتی ارائه کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه در پایان با اشاره به اینکه قطعا تمامی تکالیف قانونی در خصوص پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان اجرا می‌شود، گفت: تمامی ظرفیت‌های باقی مانده در خصوص پرداختی بازنشستگان با همراهی نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان بررسی و احصا شده و موارد لازم در چارچوب بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین