|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
15نفر از نمایندگان مجلس از وزیر اطلاعات درباره چگونگی انتشار گزارش منتسب به رئیس‌جمهور علیه یکی از نهادهای امنیتی کشور در رسانه‌های ضدانقلاب سوال کردند و آن را تحویل هیأت‌رئیسه مجلس دادند.
وزیر اطلاعات گفت که «برای استمرار امنیت پایدار توام با نشاط و سرور و حفظ مصالح نظام و کشور، ملاحظه هیچ شخص و گروهی را نمی‌کنیم». این جمله که از سوی حجت‌الاسلام علوی بیان شد به مثابه اتمام حجتی با افراد و گروه‌هایی بود که در اندیشه برهم زدن آرامش ملت هستند، چون به اذعان منصفان، آرامش پدیدار شده در کشور پس از انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم هویدا و قابل درک است پس به چه سبب برخی برای گرفتن شادی و نشاط از مردم به دنبال برنامه‌ریزی هستند تا وزیر اطلاعات هم اینگونه با آنها اتمام‌حجت کند؟ البته دیروز اخبار زیادی درباره علوی منتشر شد که یکی از آنها در مورد مجلس و دیگری اظهارات نماینده شناخته‌شده‌ای به‌نام حمید رسایی بود.

 وزارت اطلاعات در برخوردها از دایره اخلاق و قانون خارج نخواهد شد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در نشست شورای اداری استان خوزستان در اهواز گفت: مجموعه دولت و وزارت اطلاعات زمینه هرگونه سرمایه‌گذاری اقتصادی را برای بخش خصوصی بر اساس قانون فراهم می‌کند تا امنیت پایدار در کشور حاصل شود. وی افزود: وزارت اطلاعات همچون گذشته بر اساس شرع مقدس و رعایت اخلاق اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب کارش را با قوت و درایت انجام می‌دهد. وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد که برای استمرار امنیت پایدار توام با نشاط و سرور و حفظ مصالح نظام و کشور، ملاحظه هیچ شخص و گروهی را نمی‌کنیم. علوی تصریح کرد: کسانی که بخواهند امنیت جامعه که به برکت خون شهدا و فداکاری‌های مخلصانه مردم انقلابی ایران اسلامی حاصل شده را هدف قرار دهند و یا آن را مخدوش کنند، توسط این وزارت با آنان برخورد قانونی می‌شود، ولی در برخوردها از دایره اخلاق و قانون خارج نخواهیم شد. علوی گفت: هرچه بیشتر به جامعه و مردم بها و شخصیت بدهیم، هم امنیت در لایه‌های مختلف تعمیق می‌یابد و هم این امنیت با کمترین هزینه حاصل و تولید می‌شود. وزیر اطلاعات افزود: آنچه مهم است آن است که همه باید امنیت کشور را محترم بشمارند و وزارت اطلاعات را در انجام وظایف قانونی خود کمک کنند. علوی همدلی، هم‌افزایی و اتحاد و به‌هم پیوستگی همه نیروهای خدوم و وفادار به انقلاب و رهبری را در تعمیق امنیت پایدار کشور موثر و راهگشا توصیف کرد و گفت: با وجود ناامنی در کشورهای همجوار خداوند را شاکریم که مردم ما قدر امنیت توام با آرامش و نشاط را در کشور خود دانسته و خود را در این امنیت که از نعمت‌های الهی است سهیم و شریک می‌دانند. علوی مشارکت‌جویی آحاد مردم در امنیت را حائز اهمیت دانست و افرود: اگر شخصیت افراد جامعه را محترم بدانیم، نه تنها نا امنی توسط آنها به‌وجود نمی‌آید بلکه آنان مدافع امنیت نیز می‌شوند. وزیر اطلاعات گفت: به لطف الهی شاهد الفت و همراهی و همدلی همه نیروهای خدوم و دلسوز با محوریت نعمت ولایت‌فقیه هستیم و امیدواریم با حرکت جمعی بتوانیم به وظایف خود به نحو احسن عمل کنیم و آرامش و آسایش توام با رفاه و شکوفایی اقتصاد را برای کشور به ارمغان آوریم. علوی با بیان رویکردهای عقلایی دولت در حوزه سیاسی و اجتماعی افزود: این دولت که برآمده از خواست و اراده ملت ایران است آغوش خود را برای همه جناح‌ها و اقوام باز کرده و این توانایی و آمادگی را نیز دارد که در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای شتاب بخشیدن به روند توسعه اقتصادی و اعتلای کشور بهره گیرد.

 سوال نمایندگان از علوی
۱۵ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر اطلاعات درباره چگونگی انتشار گزارش منتسب به رئیس‌جمهور علیه یکی از نهادهای امنیتی کشور در رسانه‌های ضدانقلاب سوال کردند و آن را تحویل هیأت‌رئیسه مجلس دادند. خبر این بود: در اجرای ماده 193 آیین‌نامه داخلی از محمود علوی، وزیر اطلاعات سؤالی را مطرح کردند و آن را برای طی مراحل قانونی تحویل هیأت رئیسه مجلس دادند. درخلاصه این سوال آمده است: چگونه گزارش منتسب به رئیس‌جمهور که علیه یکی از نهادهای امنیتی کشور تدوین شده است، در رسانه‌های ضد انقلاب منتشر شده است؟ چه نهادی و با چه انگیزه‌ای این گزارش کذب را تهیه کرده است؟ در شرح این سؤال نیز ذکر شده است: وزیر محترم اطلاعات، همان طور که مستحضرید چندی پیش یکی از پایگاه‌های خبری ضد انقلاب، اقدام به انتشار گزارشی منتسب به رئیس‌‌جمهور کرد که علیه یکی از نهادهای امنیتی کشور تهیه شده بود، این گزارش کذب که متأسفانه با انگیزه‌های افراطی و سیاسی تهیه شده، طبق اظهارنظر این سایت توسط رئیس‌‌جمهور به یکی از مسئولان ارشد کشور ارائه شده است. در بخش دیگری از این سوال، چهار سوال به‌طور مشروح از وزیر اطلاعات پرسیده شده که به شرح ذیل است: جناب آقای وزیر محترم اطلاعات:1- آیا اصل این گزارش را تائید می‌فرمایید و یا فقط توهمات و جنگ روانی رسانه‌های ضدانقلاب است؟ 2- در صورت تائید چه نهادی اقدام به این حرکت مغرضانه و خلاف تدبیر کرده است؟ 3- چگونه و توسط چه کسانی این گزارش به دست رسانه‌های ضدانقلاب رسیده است؟ 4- برای شناسایی و مجازات افراد یا نهادی که این گزارش را تهیه و منعکس کرده‌اند، چه اقدامی انجام داده‌اید؟

 فیلیپ‌ موریس،  صهیونیستی است
رسایی هم که عضو ثابت این دست ماجراهاست دیروز از تائید صهیونیستی بودن شرکت «فیلیپ‌ موریس» توسط وزارت اطلاعات خبر داد و درعین حال گفت که وزارت خارجه بر عدم صهیونیستی بودن این شرکت تاکید دارد. نماینده مردم تهران و نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از رسیدگی مجدد به پرونده شرکت سیگار «فیلیپ موریس» و مجوزهای صادره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون اصل 90 خبر داد. وی افزود: پرونده شرکت «فیلیپ موریس» که تولیدکننده سیگار «مارلبورو» است، از سال 86 در این کمیسیون تشکیل شده و تاکنون مکاتبات زیادی با نهادهای مختلف در این باره صورت گرفته است. نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه تصریح کرد: بر اساس اسناد موجود در پرونده کمیسیون اصل 90، وزارت اطلاعات در دولت یازدهم بر اساس مستندات خود رسماً و صراحتاً این شرکت را در لیست شرکت‌های صهیونیستی اعلام کرده است، درحالی که وزارت خارجه بدون توجه به این مستندات و بر اساس توجیهاتی، اعلام کرده که مدرکی دال بر صهیونیستی بودن این شرکت ندارد. وی همچنین تصریح کرد: معلوم نیست وزارت خارجه بر چه اساسی، مستندات یک وزارتخانه دیگر را قبول ندارد درحالی که وزارت اطلاعات یک مرجع تخصصی برای اعلام نظر در اینگونه موارد است و قاعدتاً وزارت خارجه بر اساس مستندات اعلامی وزارت اطلاعات باید نسبت به این موضوع اقدام می‌کرد. رسایی یادآور شد: برابر مستندات از آنجا که رئیس مرکز نظارت بر دخانیات حاضر به امضای مجوز واردات محصولات سیگار این شرکت نبوده است، وزیر صنعت، معدن و تجارت در اقدامی خلاف عرف، از طرف وی مجوز واردات این کالا را به نام «زرین تجارت خاورمیانه» امضا کرده است. وی در پایان خاطرنشان کرد: برای بررسی ابعاد مختلف این پرونده و تناقضات موجود، هفته آینده وزرای صنعت معدن وتجارت، اطلاعات و خارجه جهت ارائه توضیحات در کمیته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد اصل 90 حضور خواهند یافت.

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین