|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۹۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
گروه ایران‌خودرو آماده تامین و تولید اتوبوس برقی برای شهرداری تهران است. برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازسازی اتوبوس‌ها برای شهرداری تهران و دیگر شهرداری‌های کشور صورت گرفته است. تاکنون ۴۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی قرار داده شده که ۱۶ دستگاه آن تحویل شده است.

گروه صنعتی ایران‌خودرو، قرارداد تولید و تحویل ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس را با هدف تجهیز ناوگان حمل ونقل عمومی را با شهرداری تهران امضا کرد که داخلی‌سازی ۶۲ درصد این خودروها در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، صبح امروز (شنبه)، مراسم امضای قراداد و تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی فی‌مابین گروه صنعتی ایران‌ خودرو و شهراداری تهران در حضور معاون وزیر صمت، مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل، مدیرعامل ایران‌خودرو، شهردار تهران و معاون حمل‌ونق ترافیک شهرداری در شرکت ایران خودرو دیزل برگزار شد.

بر این اساس، تولید و تحویل ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس با هدف تجهیز ناوگان حمل ونقل عمومی را با شهرداری تهران امضا شد که از این ۲۵۰ دستگاه، ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس ساخت ایران‌خودرو دیزل با ۴۰۰۰ میلیارد ریال قرار است تولید شود که براساس توافق صورت گرفته بعداز عقد قرارداد، این خودروهای تولیدی ایران‌خودرو دیزل طی شش ماه تحویل شهرداری تهران می‌شود.

ضمن اینکه در این مراسم، تفاهم‌نامه تحویل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ارزش هزار میلیارد ریال نیز امضا شد.

خودروهای تفاهم‌شده حداقل یورو ۴ هستند

در حاشیه امضای قرارداد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تهران، فرشاد مقیمی - مدیرعامل ایران‌خودرو - با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع ۲۲۳۶ دستگاه خودروی سنگین در ایران خودرو دیزل تولید شده است، تصریح کرد: سالانه ۵۵۰۰ دستگاه ظرفیت برای اتوبوس‌سازی در این مجموعه وجود دارد. امروز تولید و تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای شهرداری تهران مورد تفاهم قرار گرفت.

وی افزود: همچنین قرارداد تامین ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس به امضا رسید که تحویل آن‌ها از حدود یک ماه دیگر به شهرداری آغاز می‌شود.  برنامه‌ریزی برای تحویل این خودروها پنج ماهه در نظر گرفته شده که از ماهیانه، ۱۰ دستگاه خودرو از هر مدل آغاز می‌شود و تا ۵۰ دستگاه در ماه پایانی ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد که اتوبوس‌هایی که امروز تامین و تولید آن‌ها تفاهم شد، حداقل از استاندارد یورو ۴ و در مدل های گازسوز یورو ۶ برخوردار خواهند بود. گروه ایران‌خودرو آماده تامین و تولید اتوبوس برقی برای شهرداری تهران است. برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازسازی اتوبوس‌ها برای شهرداری تهران و دیگر شهرداری‌های کشور صورت گرفته است. تاکنون ۴۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی قرار داده شده که ۱۶ دستگاه آن تحویل شده است.

مقیمی اعلام کرد: داخلی‌سازی ۶۲ قطعه از اجزا و قطعات خودروهای یادشده در دستور کار خواهد بود. داخلی‌سازی قطعات شامل اجزا و قطعات موتوری، محوری و تریم داخلی خودروهاست.

همچنین در ادامه شهردار تهران گفت: این تفاهم‌نامه‌ امضا شد تا بخشی از نیاز ۳۰۰۰ اتوبوس برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی برطرف شود. بر این اساس تامین این نیاز از امروز آغاز شده و همکاری‌ها در این حوزه بهبود پیدا خواهد کرد.

پیروز حناچی با بیان اینکه شرکت ایران‌خودرو به عنوان یکی از نمادهای تولید و صنعت در کشور، با ایجاد چنین همکاری‌هایی می‌تواند در حوزه‌هایی همچون تاکسیرانی را گشترش دهد، اظهار کرد: دستیابی به ناوگان جدید اتوبوسرانی به معنای بهبود خدمت‌رسانی به مردم است. ضمن اینکه زمانی که این ناوگان تولیدات داخلی است، بهره آن دو چندان است. امروز یک قرارداد و یک تفاهم‌نامه با هدف تولید داخل امضا شد که شامل ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به صورت قرارداد و ۸۰۰ دستگاه مینی‌بوس، اتوبوس و اتوبوس برقی می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به کمبود اتوبوس و مینی‌بوس در تهران، اظهار کرد: امکان بازسازی کامل هزار دستگاه اتوبوس وجود دارد که بخشی از آن در ایران خودرو دیزل انجام خواهد شد. دولت هزار میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس‌های تهران اختصاص داده‌ است. با اجرایی شدن اقدامات لازم این تفاهم‌نامه و عملیاتی شدن آن، از تامین اتوبوس‌های تولید داخل حمایت بیشتری خواهیم کرد که به دنبال آن مسیر ورود اتوبوس‌های دست دوم وارداتی هم مسدود خواهد شد.

وی از آمادگی شهرداری تهران برای انجام همکاری بیشتر با ایران خودرو در تامین تاکسی، مینی‌بوس و حتی ماشین‌های سنگین و زمینه‌سازی برای تولید اتوبوس‌های برقی خبر داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین