|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۹۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۰

با ادامه اعتراضات ضد نژادپرستانه در سراسر آمریکا، سرانجام دونالد ترامپ و جمهوریخواهان مجلس سنا حاضر به پذیرفتن انجام تغییرات در رفتار‌های پلیس شدند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز سه‌شنبه طی مراسمی در کاخ سفید فرمان اجرایی آغاز اصلاحات در پلیس آمریکا را امضا کرد.

دونالد ترامپ پیش از امضای این فرمان اجرایی اعلام کرد که به موجب اصلاحات جدید، تلاش می‌شود تا با ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای پلیس در زمینه استفاده از زور علیه مظنونان، استانداردهای پلیس آمریکا ارتقا یابد.

به گفته دونالد ترامپ، در قالب اصلاحات جدید، نیروهای پلیس اجازه نخواهند داشت جز در مواردی که جانشان در خطر باشد، بر گردن مظنونان فشار وارد کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بار دیگر مخالفت خود با قطع کردن بودجه پلیس از سوی دولت فدرال این کشور را ابراز داشت و سیاستمدارانی که خواستار قطع شدن بودجه پلیس هستند را افرادی «بسیار کوچک» خواند.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برای راضی کردن معترضان به عقب نشینی، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است اقدامات اجرایی اجرایی رویه‌های پلیس را اعلام کند و جمهوریخواهان مجلس سنا نیز در حال آماده کردن بسته تغییرات رفتار پلیس آمریکا هستند.

تلاش جمهوریخواهان برای آماده کردن سریع بسته تغییرات رفتار‌های پلیس آمریکا در حالی در اولویت کاری قرار گرفته که اعتراضات خیابانی در سرتاسر شهر‌های آمریکا به دلیل مخالفت با خشونت‌های پلیس و بی‌عدالتی به تهدید امنیت ملی تبدیل شده‌اند.

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا در همین مورد گفت که جمهوریخواهان در حال ارائه "یک پیشنهاد جدی برای اصلاح اجرای قانون" هستند.

کمیته دادگستری سنا نیز قرار است بعد از ظهر سه شنبه یک جلسه دادرسی گسترده در مورد "استفاده پلیس از زور و روابط جامعه" برگزار کند.

به دنبال کشته شدن فلوید به دست درک شاوین افسر پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس که ۲۶ ماه مه (۶ خرداد) رخ داد، آمریکا و بسیاری از کشور‌های جهان در چند هفته اخیر شاهد تظاهرات در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس بوده‌اند.

فلوید در حالی که پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا آمریکا زانوی خود را بر گلوی او گذاشته بود، فریاد می‌زد "زانویت را بردار، نمی‌توانم نفس بکشم" به قتل رسید. در پی مرگ وی، موجی از اعتراض‌های گسترده ضد تبعیض نژادی این کشور و سراسر جهان را فراگرفت.

در همه ایالت‌های آمریکا اعتراض به ساختار‌های تبعیض آمیز کاخ سفید همه گروه‌های نژادی و حتی سفیدپوستان را هم به خیابان‌ها آورده‌است؛ در برخی ایالت‌ها زمزمه‌های استقلال بسیار پررنگ شده است. هراس از عمیق شدن بحران و تجزیه ایالات متحده باعث شد تا دونالد ترامپ از ارتش و نیرو‌های گارد ملی برای سرکوب معترضان کمک بخواهد و همین امر به تعمیق بحران و حتی مخالفت برخی اعضای دولت و چهره‌های سیاسی منجر شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین