|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۲
کد خبر: ۲۹۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

رئیس‌جمهوری آمریکا طرح‌هایی برای خروج ۹۵۰۰ نیروی آمریکایی از پایگاه‌های آلمان را تایید کرد. سخنان ترامپ در این رابطه با واکنش سفیر آلمان روبرو شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه یواس‌ای تودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه در جمع خبرنگاران کاخ سفید آلمان را به "تخلف" در پرداخت‌هایش به ناتو متهم کرد و گفت او برنامه خروج نیروها را اجرایی می‌کند، مگر اینکه برلین تغییر رویه بدهد.  

ترامپ همواره از اعضای اروپایی ناتو گلایه دارد که باید سهم بیشتری را برای دفاع از خودشان پرداخت کنند. در همین حال سفیر آلمان در ایالات متحده آمریکا گفت، برلین از قصد واشنگتن برای کاهش حضور نظامی‌ در این کشور تا ۹۵۰۰ نیرو مطلع شده است.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ اعلام کرد واشنگتن در حال کاهش تعداد نظامیانش در آلمان به ۲۵ هزار تن است و در ادامه به بدهی چندین میلیارد دلاری آلمان به ناتو اشاره کرد.

امیلی هابر، سفیر آلمان در ایالات متحده آمریکا دوشنبه در کنفرانس مجازی شورای روابط خارجی گفت: «ما از این گام مطلع شده‌ایم. اطلاع داریم که پنتاگون موظف شده است تا روی جزئیات این اقدام کار کند.»

این دیپلمات تاکید کرد، حضور آمریکا در آلمان به منظور دفاع از آلمان یا مساله دفاع از امنیت دو سوی آتلانتیک نیست بلکه موضوع قدرت آمریکا در آفریقا و آسیاست و یک قطب کلیدی برای مداخله در دیگر بخش‌های جهان به است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان صحبت‌هایش بار دیگر از اقدام آلمان برای واردات نفت روسیه انتقاد کرده و از وضعیت روابط تجاری دوجانبه ابراز نارضایتی کرده بود. در حال حاضر، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در آلمان، در کنار ۱۷ هزار غیرنظامی آمریکایی و ۱۲ هزار غیرنظامی آلمانی که در پایگاه‌های نظامی در این کشور کار می‌کنند، مستقر هستند.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در یک نشست کابینه گفته است: خب ما از آلمان دفاع می‌کنیم و آن‌ها تخلف می‌کنند. این منطقی نیست. بنابراین من می‌گویم که ما تعداد را به ۲۵ هزار سرباز کاهش می‌دهیم. اعضای ناتو دیگر نباید خیلی زیاد به آمریکا متکی باشند که بار هزینه‌های حفظ این ائتلاف را به دوش بکشد.

دونالد ترامپ همچنین روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، آلمان را متهم کرد که در بحث تجاری "بسیار بد" با آمریکا برخورد کرده است. ‌

او گفت: ما در این مورد با آن‌ها مذاکره می‌کنیم اما در حال حاضر، من از توافقی که آن‌ها مایل هستند تا حاصل شود، راضی نیستم. آن‌ها طی این سال‌ها صدها میلیارد دلار هزینه در بحث تجاری روی دست آمریکا گذاشته‌اند، بنابراین ما در تجارت آسیب دیدیم و از ناتو هم آسیب دیدیم.   

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه مدعی شد که آلمان از حضور این نظامیان نفع می‌برد زیرا سربازان پول‌هایشان را در این کشور خرج می‌کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین