|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۹۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱


استرداد «منصوری» به کشور در دستور کار پلیس بین الملل ناجا استبه گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار «هادی شیرزاد»  در تشریح جزئیات دستگیری «منصوری»، اظهار داشت: بر اساس اعلام قوه قضائیه مبنی بر تحت تعقیب بودن  نامبرده، پلیس بین الملل ناجا  بلافاصله، برای فرد مذکور اعلان «قرمز»  صادر و  این اعلان بین المللی، در اختیار سایر کشورها قرار گرفت.

 وی افزود: این فرد، طی چند روز گذشته در بخارست پایتخت رومانی شناسایی و  پیرو مکاتبات ما با پلیس محلی بخارست و اینترپل رومانی، پلیس این کشور بر اساس مستندات و مدارک ارسالی، این فرد را دستگیر کرد.

رئیس پلیس بین الملل ناجا گفت: «منصوری»  در حال حاضر در کشور رومانی است و  به دلیل محدودیت های پروازی با توجه به شیوع کرونا، روند انتقال و استرداد نامبرده به کشور در دستور کار جدی پلیس است و طی روزهای آینده  انجام می شود.

به گزارش ایرنا غلامحسین اسماعیلی روز گذشته  (شنبه) در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: غلامرضا منصوری در رومانی توسط پلیس اینترپل دستگیر شده اما به دلیل شیوع کرونا چون هیچ پروازی انجام نشده فعلا به ایران آورده نشده است.

وی ادامه داد: یکی دو متهم پرونده طبری در خارج از کشور به سر می برند یکی از متهمان به نام آقای منصوری اعلام کرده بود که  به ایران برمی‌گردد و در جلسه شرکت خواهم کرد ولی بررسی هایی که ما انجام دادیم متوجه شدیم این اعلام، اعلام جدی نیست بلکه تبلیغاتی است. متعاقب این موضوع، مراتب به پلیس اینترپل اعلام شد.

اسماعیلی افزود: این فرد که اکنون در رومانی به سر می برد از شب گذشته در اختیار پلیس اینترپل قرار گرفت و دستور بازداشت وی در رومانی صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: متاسفانه به دلیل اینکه وضعیت پروازهای رومانی به صورت کامل قطع است درچند روز آینده  امکان حضور این فرد در جلسه دادگاه فراهم نخواهد شد اما به محض اینکه موانع رفع شود و همکاری های دولت رومانی هم با ما تداوم داشته باشد نسبت به انتقال وی به ایران و حضور او در دادگاه اقدام می شود.

غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری و ٢١ متهم دیگر است که از کشور متواری بود و به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین