|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۲۹۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
 متخصص بیماری‌های عفونی گفت: همه افراد باید در اماکن عمومی از اقلام محافظتی مانند دستکش و ماسک استفاده کنند.

افسانه کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بیماری کرونا، اظهار کرد: تعداد بیماران کرونایی از اردیبهشت‌ماه در کشور و به تبع آن در زنجان رو به کاهش بود ولی در روزهای اخیر تعداد این بیماران افزایش پیدا کرده که متاسفانه با پیش آمدن ایام تعطیلات، مسافرت‌ها شروع و احتیاط‌ها و قرنطینه‌ها برداشته شد، به طوری که اورژانس و بخش‌های بیمارستان پر از مراجعه‌کنندگان و مبتلایان جدید شده است.

وی با بیان اینکه در عفونت‌های مختلف دو حالت وجود دارد. در آنفلوانزا نیز گاهی این اتفاق می‌افتد و با تغییر ژنتیکی که ایجاد می‌شود باعث ابتلای تعداد زیادی می‌شود، افزود: حالت دوم این است که با رعایت نکردن نکات بهداشتی و قرنطینه نکردن، دوباره ویروس کرونا پخش خواهد شد؛ قابل ذکر است فعلا جهشی بودن یا نبودن ویروس کرونا به اثبات نرسیده است و موج‌هایی که این ویروس دارد، گمان می‌رود به دلیل نداشتن احتیاطات بهداشتی و برداشته شدن قرنطینه بروز کرده است.

این مسئول با بیان اینکه اغلب ویروس‌ها فصلی هستند ولی کرونا، ویروس جدیدی است که نمی‌دانیم چه ماهیتی دارد، آن چیزی که ما اکنون می‌بینیم به نظر می‌آید این ویروس فصلی نیست و احتمال دارد به مدت طولانی مدت با ما همراه باشد، تصریح کرد: علائم این ویروس متاسفانه متغیر شده و تغییر دوره‌ای در آن دیده می‌شود. در زمانی تب و سرفه بود و در مقطعی اختلال در حس بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی نیز دیده شده است.

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونا از دو طریق تنفسی، از راه مخاط و کسی که آلوده باشد و از طریق عطسه و سرفه و صحبت کردن منتقل می‌شود، ادامه داد: در بیماری‌های عفونی و ویروس‌ها انتظار می‌رود که ویروس زمانی که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، ضعیف‌تر می‌شود ولی ویروس کرونا متفاوت است، زیرا تفاوت فاحشی از لحاظ ضعف و شدت ویروس وجود نداشته و بیماران بستری بیشتر شده وضعیت بدتری داشته‌اند.

کرمی با بیان اینکه همه افراد باید در اماکن عمومی از اقلام محافظتی مانند دستکش و ماسک استفاده کنند، خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده کسانی که بدون علامت بودند بیماری را منتقل کردند ولی انتقال بیماری کمتر از ذهنیتی است که در گذشته بوده است. انتقال بیشتر از کسانی است که علامت‌دار بوده‌اند، بنابراین ما باید به رعایت مسائل بهداشتی توجه داشته باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین