|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۹۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که در مجموع ۳۱ استان کشور ۴۲۹ هزار و ۳۲۱ سفر، ۳ میلیون و ۳۰۳هزار و ۶۴۸ تردد و ۴ میلیون و ۱۷۹هزار و ۳۱۸ نفر شب اقامت ثبت شده است.
همزمان با کاهش محدودیت تردد بین استانی و از سرگیری سفرهای داخلی پس از سه ماه تعطیلی به‌خاطر کرونا، معاون گردشگری اعلام کرد: در فاصله اول تا شانزدهم خردادماه، حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار تردد و چهار میلیون و ۱۸۰ هزار اقامت ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، منبع استخراج این آمارها اعلام نشده است اما ولی تیموری گفته که این آمارها پس از بازگشایی برخی تاسیسات گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ثبت شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که در مجموع ۳۱ استان کشور ۴۲۹ هزار و ۳۲۱ سفر، ۳ میلیون و ۳۰۳هزار و ۶۴۸ تردد و ۴ میلیون و ۱۷۹هزار و ۳۱۸ نفر شب اقامت ثبت شده است.

به گفته تیموری، جز مجموعه‌های آب‌درمانی‌، همه تاسیسات گردشگری باز شده‌اند.

 آمارهایی که معاون گردشگری اعلام کرده در بازه زمانی اول تا ۱۶ خردادماه، پس از کاهش ترددهای بین استانی، درحالی که دو تعطیلی عید فطر و نیمه خردادماه را دربر می‌گیرد، با وجود هشدارهای مکرر برای پرهیز از سفرهای غیرضروری، ثبت شده است. در این آمارها به مجموع سفرهای ریلی و هوایی اشاره‌ای نشده است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین از فعالیت آژانس‌های گردشگری از روز یکشنبه، ۱۸ خردادماه خبر داد، این درحالی است که تبلیغ تورهای گردشگری آژانس‌ها با پایان یافتن ماه رمضان و کاهش محدودیت ترددهای بین استانی، از سر گرفته شده بود و به گفته آژانس‌دارها، تورهای گردشگری در تعطیلات نیمه خردادماه برگزار شد. معاون گردشگری نیز پیش از تعطیلات چهاردهم و پانزدهم خردادماه در خبری اعلام کرده بود: محدودیتی برای برنامه‌ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری توسط فعالان بخش خصوصی وجود ندارد.

تیموری همچنین گفت: برای اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از ۱ تا ۱۶ خرداد در مجموع ۲۶هزار و ۲۱۳ بازدید از تاسیسات گردشگری انجام شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اما به موضوع رسیدگی به شکایت‌ها و تخلفات تاسیساتی که پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌اند، اشاره‌ای نداشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین