|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۹۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۴
رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.
مخالفان طرح الحاق کرانه باختری و منطقه غور اردن به فلسطین اشغالی، شنبه شب در میدان رابین شهر تل آویو تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، تظاهرات به دعوت جنبش های اسرائیلی هوادار صلح و نیروهای چپ در محکومیت الحاق اراضی فلسطینی کرانه باختری به حاکمیت رژیم صهیونیستی با شعار «نه به الحاق و اشغال، آری به صلح و دمکراسی» در میدان رابین شهر تل آویو پایتخت این رژیم برگزار شد.

احزاب چپ اسرائیلی در بیانیه ای یادآورشدند که ما به سوی آینده ای متفاوت برای فلسطینی ها و اسرائیلی ها، آینده ای به دور از اشغال و خونریزی و مبتنی بر تحقق امنیت واقعی برای همگان و علیه طرح الحاق و نیز به خاطر صلح و امید و علیه نژاد پرستی، حرکت می کنیم.

در بیانیه احزاب چپ همچنین آمده است که نتانیاهو و ترامپ در تلاش برای تحمیل  یک واقعیت دردناک و مبتنی بر نفرت و جدایی بوده و اکنون در صدد الحاق مناطقی از کرانه باختری و کوچ دادن اهالی آن و سلب شهروندی از اهالی این مناطق هستند و می خواهند امید به هر گونه راه حلی را از بین ببرند، ولی ما درک می کنیم که در این باره  روش دیگری یعنی عدالت، برابری و تشکیل دو کشور وجود دارد و ما باید در جهت آن مبارزه کنیم.

 رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین