|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۹۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
واحد اطلاعات مالی مکزیک، بخشی از وزارت دارایی با وظیفه مبارزه و جلوگیری از پولشویی از درخواست خود از بانک‌ها برای مسدود کردن نزدیک به ۲۰۰۰ حساب مربوط به کارتل قدرتمند "جالیسکو" موسوم به "نسل جدید کارتل" خبر داد.

به گزارش ایسنا، این آخرین نشانه تعهد مکزیک برای تقویت هرچه بیشتر مبارزه با جرایم سازمان یافته پس از آن است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده از تهدید خود برای شناختن کارتل‌های مکزیکی به عنوان گروه‌های تروریستی عقب‌نشینی کرد.

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا (DEA) کارتل "جالیسکو" را که تحت نام مخفف اسپانیایی CJNG شناخته می‌شود، یکی از پرکارترین سازمان‌های قاچاق مواد مخدر در جهان اعلام کرده که هم‌اکنون بازار ایالات متحده آمریکا را با مت‌آمفتامین اشباع کرده است.

واحد اطلاعات مالی مکزیک عملیات اخیر علیه این کارتل را حاصل کار مشترک چندین موسسه از کابینه امنیتی این کشور طی چند ماه اعلام کرده است.

طی این عملیات ۱۷۷۰ حساب بانکی از افراد و ۱۶۷ شرکت و دو اتحادیه مرتبط با کارتل "جالیسکو" مسدود شده است. اگرچه مبلغ موجود در حساب‌های مسدود شده فاش نشده اما هزاران تراکنش غیر معمول طی این عملیات تجزیه و تحلیل شده است.

همکاری مقامات مکزیکی با اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا منجر به یافتن تعداد زیادی از اعضای این گروه جنایتکار و همچنین بزرگ‌ترین اپراتورهای مالی و شرکت‌های مورد استفاده در پولشویی آن‌ها شده است.

بنا بر گزارش رویترز، مقامات مکزیک روبن اوسگورا، پسر نامزیو اوسگوئرا، رئیس ارشد کارتل "جالیسکو" را در ماه فوریه به ایالات متحده آمریکا استرداد کرده بودند. در یک عملیات جدید یک ماه بعد از این استرداد، مقامات ایالات متحده بیش از ۲۵۰ نفر را که به کارتل مرتبط بودند، دستگیر کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین