|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۹۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد تاکید کرد:درحالی که کشورهای جهان بیش از هر زمانی نیازمند تقویت همبستگی برای مهار بحران کرونا هستند، واشنگتن با تشدید تحریم‌ها آشکارا علیه این ضرورت حرکت می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از صدا و سیما ، مجید تخت روانچی طی سخنانی در نشست "بررسی تاثیر اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر روی مقابله جهانی با ویروس کرونا"، افزود: در حالیکه جهان درگیر مقابله با عواقب ناشی از همه گیری ویروس کروناست و کشور‌ها با تقویت همکاری و همبستگی تلاش می‌کنند یکدیگر را در این شرایط بحرانی یاری کنند، آمریکا اقدامات یکجانبه، قهرآمیز  و غیرقانونی خود را علیه کشور‌هایی که عمدتا با شرایط دردناکِ همه‌گیری ویروس کرونا دست به گریبان هستند گسترش داده و تشدید می‌کند.

وی اضافه کرد: آمریکا با استمرار و تشدید تحریم‌های غیرقانونی خود در شرایط بحرانی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، خطوط قرمز تروریسم اقتصادی و تروریسم پزشکی را رد کرده و به مرز جنایت علیه بشریت رسیده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: این حق همه کشورهاست که به داروها، وسایل و تجهیزات لازم برای جلوگیری از انتقال و گسترش ویروس کرونا دسترسی داشته باشند، اما اقدامات یکجانبه غیرقانونی آمریکا مانعی بزرگ و جدی بر سر راه تحقق این حق ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در حالیکه جهان درگیر مقابله با عواقب ناشی از همه گیری ویروس کروناست و کشور‌ها با تقویت همکاری و همبستگی تلاش می‌کنند یکدیگر را در این شرایط بحرانی یاری کنند، آمریکا اقدامات یکجانبه قهرآمیز غیرقانونی خود را علیه کشور‌هایی که عمدتا با شرایط دردناکِ همه‌گیری ویروس کرونا دست به گریبان هستند گسترش داده و تشدید می‌کند.

تخت روانچی گفت: آمریکا این ادعای بی اساس را مطرح می‌کند که تحریم‌ها شامل مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی نمی‌شوند، اما محروم کردن یک کشور از دسترسی به تجارت بین المللی و نظام بانکی جهانی، توانایی آن کشور را برای دسترسی به دارو، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی از طریق سازوکار‌های مالی و تجاری موجود، به طور کامل سلب می‌کند.


وی اضافه کرد: جامعه بین المللی باید با تقویت همبستگی میان یکدیگر، در یک صف و با یک صدا، اقدامات یکجانبه غیرقانونی و نامشروع را رد و محکوم و برمبنای ارزش‌های انسانی و اصول اخلاقی، این بحران را به طور موثر کنترل کنند.

این نشست روز سه شنبه ۱۳ خرداد به ابتکار نمایندگی‌های دائم ایران، روسیه، چین، ونزوئلا، کوبا، سوریه، بلاروس، نیکاراگوئه و زیمبابوه در سازمان ملل برگزار شد و طی آن علاوه بر سفرای کشور‌های برگزار کننده، تنی چند از چهره‌های علمی و بین المللی سخنرانی کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین