|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۹۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
نتيجه اين نظرسنجي و پايش میدانی، تائيد شيوه جديد و تمهيدات انديشيده شده طرح فروش فوق‌العاده به میزان ۶۴ درصد از جامعه آماري بود.
حدود ۶۴ درصد از خريداران و نمايشگاه‌داران خودرو با طرح جدید وزارت صمت و خودروسازان برای ساماندهي فروش و اقدامات بازدارنده در طرح فروش فوق‌العاده خودرو موافق بودند.

به گزارش سايپانيوز، مرکز ارتباطات گروه خودروسازي سايپا بعد از ابلاغ مصوبه «کمیته خودرو وزارت صمت» مبني بر ساماندهی فروش و اجرای طرح فروش فوق‌العاده، از برخي از خريداران و نمايشگاه‌داران خودرو، به صورت تصادفی نظرسنجی به عمل آورد و نظر آنان درباره قوانين جديد خريد خودرو را جويا شد.

نتيجه اين نظرسنجي و پايش میدانی، تائيد شيوه جديد و تمهيدات انديشيده شده طرح فروش فوق‌العاده به میزان ۶۴ درصد از جامعه آماري بود.

پرسش مركز ارتباطات و امور بين الملل گروه خودروسازي اين بود كه آيا طرح فروش فوق العاده خودرو مي‌تواند در كنترل بازار و رساندن خودرو به مصرف‌كننده اصلي موثر باشد؟

پاسخ ها در سه بخش «بله»، «خير» و «پس از اجرا» پيش‌بيني شده بود كه براساس نظرسنجي، بيش از ۶۴ درصد گزینه «بله» را انتخاب كرده و اظهار داشتند كه ورود دولت به بازار خودرو و ساماندهي فروش خودرو الزامي بوده است.

 حدود ۱۶درصد از شركت كنندگان در اين پايش با مصوبه ستاد تنظيم بازار موافق نبودند و اعتقاد داشتند كه اين طرح نمي‌تواند منجر به ساماندهي بازار و پيش فروش شركت هاي خودروساز شود.

۲۰درصد از جامعه آماري نيز با اين طرح موافق بودند اما ميزان اثرگذاري را منوط به اجراي صحيح آن دانستند.

با اين تفاسير ۶۴ درصد از جامعه آماري با طرح فروش خودرو براي كنترل، ساماندهي بازار خودرو و حذف دلالان موافق بودند، ۲۰درصد نيز نظر نهايي‌شان را منوط به ارزیابی پس از اجراي طرح ياد شده دانستند و ۱۶درصد معتقد بودند كه اين امر نمي‌تواند منجر به ساماندهي و كنترل بازار باشد.

۸۲ درصد از جامعه آماري اين پايش را آقايان و ۱۸ درصد را خانم‌ها تشكيل دادند.

سوال‌شوندگان در اين طرح نظرسنجي خريداران خودرو (مردم عادي) و نمايشگاه‌داران خيابان انقلاب بودند.

گفتني است، در طرح جديد فروش خودرو، متقاضيان پس از ثبت اطلاعات در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت در قرعه كشي شركت داده مي شوند و خودروهاي اختصاص يافته توسط خودروسازان به كساني كه در اين قرعه كشي منتخب مي‌شوند، تعلق خواهد گرفت.

همچنين براي كاهش واسطه‌گري، محدوديت های درنظر گرفته شده است كه در اطلاعيه شماره يك مركز ارتباطات و امور بين الملل گروه خودروسازي سايپا شرح داده شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین