|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۲۹۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
تازه‌ترین اظهارات ارونقی- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران- در رابطه با تسهیلات گمرک برای سرمایه‌ گذاران خارجی مبنی بر ورود سه دستگاه خودروی سواری برای مدت پنج سال از این حکایت دارد که ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز امکان‌پذیر باشد.
با وجود ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، اعلام جدید معاون فنی گمرک از این حکایت دارد که منعی برای ورود موقت خودروهای سواری بالای ۲۵۰۰ سی سی از سوی سرمایه‌ گذاران خارجی وجود ندارد و در این رابطه گمرک ضمانت لازم را انجام خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، چندی پیش هیات وزیران با پیشنهاد وزارت اقتصاد مصوب کرد که سرمایه‌ گذاران خارجی بتوانند به ازای هر ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌ گذاری در ایران تا سه دستگاه خودروی سواری نو را بدون ارائه‌ جواز عبور و پس از تشریفات گمرکی تا پنج سال ورود موقت کند که مدت این مجوز یک ساله تعیین شد اما با مجوز گمرک و با رعایت استانداردها امکان تمدید تا پنج سال وجود دارد.

امکان ورود موقت خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی با ضمانت گمرک

 تازه‌ترین اظهارات ارونقی- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران- در رابطه با تسهیلات گمرک برای سرمایه‌ گذاران خارجی مبنی بر ورود سه دستگاه خودروی سواری برای مدت پنج سال از این حکایت دارد که ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز امکان‌پذیر باشد.

این در حالی است که در سال‌های گذشته و با تغییر ضوابط و شرایط واردات خودرو، ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوع شده بود و طبق توافقات انجام شده خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی که اکنون وارد شده و در گمرک وجود دارند نیز به غیر از موارد استثنا، متروکه شده و باید برای تعین تکلیف در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار  گیرد.

معاون امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به امکان  ورود سه درستگاه خودروی سواری برای مدت پنج سال از سوی سرمایه‌ گذاران خارجی گفته که منعی جهت ورود موقت خودروهای سواری بالای ۲۵۰۰ سی سی به نظر نمی رسد و گمرک می تواند تضمین لازم جهت ورود موقت این خودروها را بصورت بیمه نامه معتبر دریافت و اجازه ورود موقت را صادر کند.

 ارونقی در تشریح تسهیلات گمرکی در نظرگرفته شده برای سرمایه‌گذاران خارجی توضیح داد: مسافران غیرمقیم ایران که با خودروی شخصی خود وارد کشور می‌شوند، هرگاه جواز عبور مانند کارنه دو پاساژ، از کانون‌های جهانگردی کشورهای ملحق به قرارداد گمرکی ورود موقت وسایل نقلیه شخصی در دست داشته و به گمرک ورودی ارائه دهند می‌توانند تا سه ماه، بدون الزام به تسلیم اظهارنامه یا تأدیه تضمینی به گمرک، از وسیله نقلیه خود در کشور استفاده کنند و یا در  این مدت چندین بار با وسیله خود از راه‌های مجاز وارد و خارج شوند؛ البته گمرک ایران می‌تواند به درخواست متقاضی در صورت داشتن عذر موجه مدت استفاده از وسیله نقلیه در داخل کشور را حداکثر تا پایان مدت اعتبار جواز تمدید کند.

وی ادامه داد: استفاده از این مزایا منوط به این است که مجوز برای ورود وسیله نقلیه به ایران دارای اعتبارباشد؛ همچنین مندرجات در جواز عبور با مشخصات وسیله نقلیه وارده مطابق باشد و در هیچ یک از قسمت‌های مختلف جواز آثار قلم خوردگی وجود نداشته باشد، مگر اینکه کانون صادرکننده جواز، اصلاحی را که به عمل آمده با مهر و امضای خود گواهی کرده باشد. باید توجه داشت ایرانیان مقیم خارج از کشور به شرطی می‌توانند از مقررات این ماده استفاده نمایند که قبل از ورود به ایران حداقل سه ماه متوالی در خارج اقامت داشته باشند.

معاون امور گمرکی گمرک ایران  گفت: شیوه نامه اجرایی این تصویب نامه، بزودی پس از برگزاری جلسه مشترکی فیمابین گمرک و سازمان سرمایه گذاری و تأیید مراجع ذیصلاح جمع بندی و جهت اقدام لازم به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین