|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۹۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
 قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی با اقدام معامله گران برای سودگیری از رشد قیمت‌ها همزمان با رایزنی اعضای اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید به میزان فعلی، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۵ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۳۷ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۳۵ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص رشد ماهانه چشم‌گیری را تحت تاثیر کاهش تولید جهانی نفت و انتظارات برای بهبود تقاضا پس از رفع محدودیت‌های قرنطینه ثبت کردند. وست تگزاس اینترمدیت ۸۸ درصد و برنت حدود ۴۰ درصد رشد قیمت ماهانه داشت.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC با اشاره به توافق آوریل اوپک و متحدانش با کاهش تولید به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تولید جهانی در ماه‌های مه و ژوئن، اظهار کرد: تمرکز بازار روی اوپک پلاس است. ممکن است قیمتهای نفت دچار عقب نشینی شوند اما اگر اوپک پلاس با تمدید سه ماهه کاهش تولید به میزان فعلی موافقت کند، احتمال دارد که قیمتها تا مرز ۴۰ دلار صعود کنند.

با این حال همچنان تنش‌ها میان آمریکا و چین روی بازارهای مالی جهانی تاثیر گذاشته است و معامله‌گران همچنین ناآرامی‌هایی که شهرهای بزرگ آمریکا را فراگرفته‌اند، زیر نظر دارند.

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند که عربستان سعودی پیشنهاد کرده است کاهش تولید نفت به همین میزان فعلی تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کند اما این پیشنهاد هنوز مورد موافقت روسیه قرار نگرفته است و این کشور معتقد است که محدودیتها باید تدریجی تسهیل شوند.

الجزایر که ریاست دوره‌ای اوپک را برعهده دارد، پیشنهاد کرد تاریخ نشست اوپک و متحدانش به جای روزهای نهم و دهم ژوئن، چند روز زودتر در چهارم ژوئن برگزار شود تا کشورهایی مانند عربستان سعودی، عراق و کویت برای فروش نفت به مشتریانشان راحت‌تر برنامه ریزی کنند.

به گفته مایکل کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، انتظار می‌رود رایزنیهای اخیر به تمدید کاهش تولید به میزان فعلی منجر شود. قیمتهای نفت در معاملات روز جاری اندکی کاهش پیدا کرده اند اما همچنان در اوج اخیرشان قرار دارند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد که شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ مه، به پایین‌ترین میزان کاهش پیدا کرده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین