|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۲۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
روز چهارشنبه 5 آذر تکلیف وزارت علوم مشخص خواهد شد و به عبارت دیگر بعد از ماه‌ها بدون وزیر ماندن وزارت علوم این بار رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی آقای فرهادی را به ساختمان شهرک غرب هدایت خواهد کرد
محمد خباز، معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور در روزنامه آرمان نوشت:
چهارشنبه هفته گذشته که نامه ریاست‌جمهوری به مجلس تقدیم و نام محمد فرهادی به عنوان گزینه پیشنهادی جدید دولت برای وزارت علوم از تریبون صحن مجلس قرائت شد شاهد استقبال فوق‌العاده نمایندگان از ایشان بودیم و این بار صدای «چهار،چهار» نمایندگان شنیده می‌شد که حاکی از رضایت آنها از گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری بود. نکته‌ای که در این مدت کمتر دیده شده بود اینکه عده‌ای از نمایندگان در این رابطه حتی به دولت تبریک می‌گفتند و بسیاری معتقد بودند پنجمین گزینه با رای بالایی مواجه خواهد شد.

بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که روز چهارشنبه 5 آذر تکلیف وزارت علوم مشخص خواهد شد و به عبارت دیگر بعد از ماه‌ها بدون وزیر ماندن وزارت علوم این بار رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی آقای فرهادی را به ساختمان شهرک غرب هدایت خواهد کرد که دلیل آن را می‌توان سابقه دیرینه و درخشان فرهادی در سی‌وچند ساله پس از انقلاب دانست. او اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و این نشان از جایگاه والای دکتر فرهادی دارد که در همان سالهای اول انقلاب چنین سمت مهمی به او سپرده می‌شود. او همچنین زمانی که هنوز وزارت علوم و بهداشت و درمان از هم جدا نشده بود و یک وزارتخانه بود تصدی وزارت فرهنگ و آموزش عالی را به عهده داشت. در آن سالها وی با مدیریت خاص خود توانست سکاندار این کشتی طوفان‌زده باشد چرا که گروهک‌ها در دانشگاه‌ها لانه کرده بودند و هنوز گروه‌های غیرمسلمان هم در دانشگاه نقش‌آفرینی می کردند بنابراین در آن سال‌ها که دوران بحران نام گرفته بود ایشان توانست سرافرازانه وزارت علوم را مدیریت کند.

بعد از آنکه بر اساس تصویب مجلس وزارت علوم از بهداشت جدا شد، ایشان در دولت آقای خاتمی وزیر بهداشت و درمان شد و در آن دوران نیز رفتاری در شأن این وزارتخانه از خود نشان داد و انجام وظیفه کرد. بنابراین کارنامه درخشان او در طول مدیریتش موجب شده تا وی از سوی نمایندگان مورد استقبال قرار گیرد و هر کس به فراخور خود بر این معرفی مهر تائید بزند. امید است دکتر محمد فرهادی با رای‌اعتماد بالایی تصدی وزارتخانه را به عهده بگیرد و وزارت علوم را از این شرایط متلاطم خارج کند. فراموش نشود این حق دانشگاهیان است که در فضایی آرام به علم و پژوهش بپردازند و این حق باید ادا شود. جای بسی خرسندی است که دکتر محمد فرهادی در تمام پست های مدیریتی که به او محول شده، توانمند ظاهر شده است. بنابراین در شرایط امروز که باید از قافله علم عقب نیفتاد، نیاز به شخصیتی همچون وی است تا در اعتلای وزارت علوم تلاش نماید و آن را به سر منزل مقصود برساند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین